Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
En defensa del territori
CUP: "La sentència del TSJC contra el PDU del Hard Rock ha de posar punt i final a un projecte moribund"
30/09/2020 Territori

La CUP ha exigit al Govern que deixi de posar tots els esforços en una operació encoberta per desviar fons públics a interessos privats. Una operació que qualifiquen d’autèntic frau perquè amb diners públics s’estaria rescatant uns terrenys financerament tòxics de La Caixa. Una operació que converteix la Generalitat en promotora immobiliària i, a més a més, en creditora del 80% del cost dels terrenys.

Un cop emes del TSJC en la que declara parcialment nul el Pla Director Urbanístic on havia de construir-se el complex lúdic del Hard Rock, la CUP ha exigit al Govern de la Generalitat que no formalitzi el contracte de compravenda dels terrenys i posi punt i final a l’impuls d’un projecte que no respon a les necessitats prioritàries de la població, que és nociu pel territori, pels treballadors i treballadores del Camp de Tarragona, que comporta un perill per la salut pública i que malbarata els recursos de les arques públiques.

Considera que la sentència se suma a les múltiples pròrrogues, incerteses i presumptes delictes de prevaricació i malversació de fons que han caracteritzat un projecte contrari al bé comú i l’interès públic. La resolució judicial aguditza els riscos pels fons públics ja que l’acord entre l’Institut Català del Sòl, la Caixa i Hard Rock està supeditat al pla urbanístic que els tribunals acaben de declarar nul.

També ha denunciat l’opacitat dels departaments d’Economia i Territori fins al punt de desatendre -- sense justificació -- les múltiples sol·licituds de compareixences que ha fet el Parlament de Catalunya al Vicepresident Pere Aragonés i el Conseller Damià Calvet; qüestió que ha obligat a la Comissió de Territori a demanar empara a la mesa del Parlament per l’incompliment del Reglament que això significa.

La formació ha agraït la persistència de la plataforma Aturem BCN World i del GEPEC-EdC ja que gràcies al recurs contenciós administratiu que havien interposat contra el Pla Director Urbanístic avui som més a prop de posar punt i final a un complex de joc que mai no s’hauria d’haver concebut.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  3. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  6. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  7. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  8. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  9. El fiasco de la “Transició modèlica”: 50 anys després, la impunitat persisteix
  10. 12 anys sense en Toni Lecha
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid