Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1705 Signatura del Pacte dels Vigatans a l’Ermita de Sant Sebastià

1705 Signatura del Pacte dels Vigatans a l’Ermita de Sant Sebastià

17/05/1705 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 1705 es va signar l'acord a l'ermita de Sant Sebastià, a Santa Eulàlia de Riuprimer, del "Pacte dels Vigatans."

Es tractava d'una proposta de pacte secret amb el Regne d'Anglaterra, segons el qual els anglesos facilitarien ajuda militar contra Felipe V de Castella i es comprometrien a respectar Carles III i les lleis catalanes. A canvi, els catalans austriacistes es conjuraven a facilitar el desembarcament de tropes de la Gran Aliança a la costa catalana i a alçar diverses companyies de miquelets comandades per Josep Moragues i Mas.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. "Temps de mobilització"
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid