Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
infrastructures
L'aeroport de Palma tendrà un consum energètic superior al de tota l’illa de Formentera

L'ampliació projectada per AENA preveu augmentar la potencia instal•lada fins als 75,8 megavats.

17/02/2020 Territori

Terraferida ha tengut accés al projecte complet d'ampliació de l'aeroport de Palma, un extens document de més de 12.000 pàgines. Una part d'aquesta gran ampliació aeroportuària impulsada per AENA ja es troba en exposició pública i algunes de les obres ja han estat licitades: https://bit.ly/2GGFFvB

Un dels impactes ambientals més destacables de la nova ampliació són els relacionats amb la despesa energètica del complex. El projecte exposat admet que la potència instal·lada actualment, que és de 66 megavats (MW), ja no seria suficient amb l'ampliació, i per això proposa incrementar-la un 12%, fins als 75,8 MW.

Aquesta potència instal·lada, per fer-nos una idea, seria molt superior al de tota l'illa de Formentera (62 MW) i equivalent a la demanda energètica 21.700 habitatges, el triple dels habitatges que té Inca. En termes d'emissions aquest increment de la potència, podria arribar a suposar l'emissió de 192.720 tones de CO₂ anuals, 22 tones cada hora de funcionament (factor de 0,281 tones de CO₂ per MWh).

Si aquesta potència es volgués cobrir amb plaques fotovoltaiques per exemple, seria necessari cobrir 421.422 m² de plaques solars, l'equivalent a 59 camps de futbol. Un repàs al projecte d'ampliació per tant, permet desmentir amb rotunditat la versió oficial d’AENA.

1. Que no hi hauria ampliació perquè "així ho demanda la societat".

2. Que l'aeroport seria cada vegada més sostenible en termes energètics (entrevista al seu director a https://bit.ly/2RJ8QnZ)

La capacitat actual de l'aeroport està al voltant de 34 milions de passatgers i el trànsit de 2019 ha estat de 29,8 milions. L’estudi d’impacte ambiental preveu un creixement del 2,68% anual FINS AL 2025. Si la previsió d’AENA es manté, l’aeroport podria arribar als 44 milions l’any 2030. En definitiva, AENA vol més avions, més passatgers i desplaçar-los més aviat. Per aconseguir-ho el projecte preveu:

1. Modificar pistes perquè hi puguin circular més avions.

2. Reorganitzar l'espai aeri per donar cabuda a més trànsit.

3. Posar més passarel·les, fingers i portes d'embarcament.

4. Crear 1700 noves places d'aparcament.

5. Ampliar la superfície comercial un 30%.

L'illa de Mallorca però, ja està sobreexplotada i s'enfronta a una crisi ecològica sense precedents a causa de la massificació i el canvi climàtic global. L'ampliació de l'aeroport incidirà encara més en aquesta crisi. Mallorca no pot augmentar l'actual ritme d'explotació, del que l'aeroport n'és la peça clau.

És per això que la Plataforma contra l'ampliació de l'aeroport ja ha fet una crida a tota la societat per frenar aquesta ampliació. Frenar la massificació de Mallorca i rebaixar emissions de CO₂ implica renunciar a ampliar aeroport, vols i connexions. També implica frenar l'augment de places turístiques i establir una moratòria a la construcció de noves urbanitzacions i xalets aïllats, afavorint la rehabilitació i els sectors menys contaminants.

 

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2020 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid