Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nuclears
Jornades "30 aniversari de l'accident de Vandellós" a l'antiga Audiència de Tarragona

L’any 1989 es recordarà per la caiguda del mur de Berlín, la creació del Partit Popular, les protestes i repressió a Tiananmén, i també l’ accident nuclear a Vandellòs I. Mentre que tots aquestos aconteixements han quedat en el passat, la nuclear de Vandellòs I segueix necessitant finançament, gestió i seguretat. Aquesta és la realitat de l’energia nuclear, que amb o sense accidents, és molt cara.

23/10/2019 Territori

Amb motiu del 30 aniversari del qual està considerat l'accident més greu en una central nuclear als Països Catalans, Ecologistes en Acció i Greenpeace han organitzat per als pròxims dies 25 i 26 d'octubre unes jornades sobre energia nuclear en l'Antigua Audiència de Tarragona.

Els ecologistes ressalten que en aquests últims 30 anys, l'energia nuclear ha perdut pes en el conjunt de l'estat espanyol passant de produir el 50% de l'energia elèctrica a un 20% aproximadament, que varia segons l'any hidrològic.

Divendres 25/10. 17:00 – 20:30 h.

17:00 > Presentació de les jornades. Representants de Greenpeace i GETE-Ecologistas en Acció.

17:15 > Conversa sobre l’accident de Vandellòs I, amb Juan Cervantes , Cap de bombers Vandellòs II que va acudir a l’incendi a l’any 1989 i Cinta S. Bellmunt periodista que va cubrir l’accident.

18:30 > Pausa 19:00 > Aspectes legals no resolts en energía nuclear, per Óscar Cabrero Ramírez, advocat, membre de l’Associació  Societat Humana.

Dissabte, 26/10. 10:30 – 14:00 i 17:00 -20:30 h.

10:30 > Ponència sobre Anàlisi, estudi i cumpliment pràctic del pla d’emergència nuclear al camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. Incumpliments i carències, per Marlon Castillo, voluntari d’Ecologistes en Acció.

11:45 > Pausa 12:15 > Com i perquè hem d’ accelerar el tancament nuclear a Espanya, per Raquel Montón, Responsable de la campanya antinuclear de  Greenpeace Espanya.

17:00 > Aspectes mèdics i conseqüències en les persones en cas d’ accident nuclear, per Izaskun Tellitu, metge especialista del SEM assignat a la província de Tarragona.

18:15 > Pausa 18:45 > Accidents de Fukushima, la realitat de les seves centrals nuclears, per Seiko Nishikawa, natural del Japó.

Valora
Rànquings
  1. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  4. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  5. Policies? Parlem-ne
  6. La Festa de l’Ós ja omple de tradició i ritu els carrers de Sant Llorenç de Cerdans
  7. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  8. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  9. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  10. La por a la democràcia.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid