Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nuclears
Jornades "30 aniversari de l'accident de Vandellós" a l'antiga Audiència de Tarragona

L’any 1989 es recordarà per la caiguda del mur de Berlín, la creació del Partit Popular, les protestes i repressió a Tiananmén, i també l’ accident nuclear a Vandellòs I. Mentre que tots aquestos aconteixements han quedat en el passat, la nuclear de Vandellòs I segueix necessitant finançament, gestió i seguretat. Aquesta és la realitat de l’energia nuclear, que amb o sense accidents, és molt cara.

23/10/2019 Territori

Amb motiu del 30 aniversari del qual està considerat l'accident més greu en una central nuclear als Països Catalans, Ecologistes en Acció i Greenpeace han organitzat per als pròxims dies 25 i 26 d'octubre unes jornades sobre energia nuclear en l'Antigua Audiència de Tarragona.

Els ecologistes ressalten que en aquests últims 30 anys, l'energia nuclear ha perdut pes en el conjunt de l'estat espanyol passant de produir el 50% de l'energia elèctrica a un 20% aproximadament, que varia segons l'any hidrològic.

Divendres 25/10. 17:00 – 20:30 h.

17:00 > Presentació de les jornades. Representants de Greenpeace i GETE-Ecologistas en Acció.

17:15 > Conversa sobre l’accident de Vandellòs I, amb Juan Cervantes , Cap de bombers Vandellòs II que va acudir a l’incendi a l’any 1989 i Cinta S. Bellmunt periodista que va cubrir l’accident.

18:30 > Pausa 19:00 > Aspectes legals no resolts en energía nuclear, per Óscar Cabrero Ramírez, advocat, membre de l’Associació  Societat Humana.

Dissabte, 26/10. 10:30 – 14:00 i 17:00 -20:30 h.

10:30 > Ponència sobre Anàlisi, estudi i cumpliment pràctic del pla d’emergència nuclear al camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. Incumpliments i carències, per Marlon Castillo, voluntari d’Ecologistes en Acció.

11:45 > Pausa 12:15 > Com i perquè hem d’ accelerar el tancament nuclear a Espanya, per Raquel Montón, Responsable de la campanya antinuclear de  Greenpeace Espanya.

17:00 > Aspectes mèdics i conseqüències en les persones en cas d’ accident nuclear, per Izaskun Tellitu, metge especialista del SEM assignat a la província de Tarragona.

18:15 > Pausa 18:45 > Accidents de Fukushima, la realitat de les seves centrals nuclears, per Seiko Nishikawa, natural del Japó.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  4. El sindicalisme combatiu convoca una manifestació alternativa per a la vaga general a Barcelona
  5. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  6. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  7. Fem Catalunya Nord presentarà el Manifest de Perpinyà coincidint amb la Diada del 7 de novembre
  8. Llibertat.cat, vint anys amb veu pròpia
  9. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  10. Provocació francesa mentre els nord-catalans denuncien el Tractat dels Pirineus
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid