Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nuclears
Jornades "30 aniversari de l'accident de Vandellós" a l'antiga Audiència de Tarragona

L’any 1989 es recordarà per la caiguda del mur de Berlín, la creació del Partit Popular, les protestes i repressió a Tiananmén, i també l’ accident nuclear a Vandellòs I. Mentre que tots aquestos aconteixements han quedat en el passat, la nuclear de Vandellòs I segueix necessitant finançament, gestió i seguretat. Aquesta és la realitat de l’energia nuclear, que amb o sense accidents, és molt cara.

23/10/2019 Territori

Amb motiu del 30 aniversari del qual està considerat l'accident més greu en una central nuclear als Països Catalans, Ecologistes en Acció i Greenpeace han organitzat per als pròxims dies 25 i 26 d'octubre unes jornades sobre energia nuclear en l'Antigua Audiència de Tarragona.

Els ecologistes ressalten que en aquests últims 30 anys, l'energia nuclear ha perdut pes en el conjunt de l'estat espanyol passant de produir el 50% de l'energia elèctrica a un 20% aproximadament, que varia segons l'any hidrològic.

Divendres 25/10. 17:00 – 20:30 h.

17:00 > Presentació de les jornades. Representants de Greenpeace i GETE-Ecologistas en Acció.

17:15 > Conversa sobre l’accident de Vandellòs I, amb Juan Cervantes , Cap de bombers Vandellòs II que va acudir a l’incendi a l’any 1989 i Cinta S. Bellmunt periodista que va cubrir l’accident.

18:30 > Pausa 19:00 > Aspectes legals no resolts en energía nuclear, per Óscar Cabrero Ramírez, advocat, membre de l’Associació  Societat Humana.

Dissabte, 26/10. 10:30 – 14:00 i 17:00 -20:30 h.

10:30 > Ponència sobre Anàlisi, estudi i cumpliment pràctic del pla d’emergència nuclear al camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. Incumpliments i carències, per Marlon Castillo, voluntari d’Ecologistes en Acció.

11:45 > Pausa 12:15 > Com i perquè hem d’ accelerar el tancament nuclear a Espanya, per Raquel Montón, Responsable de la campanya antinuclear de  Greenpeace Espanya.

17:00 > Aspectes mèdics i conseqüències en les persones en cas d’ accident nuclear, per Izaskun Tellitu, metge especialista del SEM assignat a la província de Tarragona.

18:15 > Pausa 18:45 > Accidents de Fukushima, la realitat de les seves centrals nuclears, per Seiko Nishikawa, natural del Japó.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  10. El Sindicat d'Habitatge de l'Eixample denuncia la turistificació coincidint amb l'arribada del Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid