Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nuclears
Jornades "30 aniversari de l'accident de Vandellós" a l'antiga Audiència de Tarragona

L’any 1989 es recordarà per la caiguda del mur de Berlín, la creació del Partit Popular, les protestes i repressió a Tiananmén, i també l’ accident nuclear a Vandellòs I. Mentre que tots aquestos aconteixements han quedat en el passat, la nuclear de Vandellòs I segueix necessitant finançament, gestió i seguretat. Aquesta és la realitat de l’energia nuclear, que amb o sense accidents, és molt cara.

23/10/2019 Territori

Amb motiu del 30 aniversari del qual està considerat l'accident més greu en una central nuclear als Països Catalans, Ecologistes en Acció i Greenpeace han organitzat per als pròxims dies 25 i 26 d'octubre unes jornades sobre energia nuclear en l'Antigua Audiència de Tarragona.

Els ecologistes ressalten que en aquests últims 30 anys, l'energia nuclear ha perdut pes en el conjunt de l'estat espanyol passant de produir el 50% de l'energia elèctrica a un 20% aproximadament, que varia segons l'any hidrològic.

Divendres 25/10. 17:00 – 20:30 h.

17:00 > Presentació de les jornades. Representants de Greenpeace i GETE-Ecologistas en Acció.

17:15 > Conversa sobre l’accident de Vandellòs I, amb Juan Cervantes , Cap de bombers Vandellòs II que va acudir a l’incendi a l’any 1989 i Cinta S. Bellmunt periodista que va cubrir l’accident.

18:30 > Pausa 19:00 > Aspectes legals no resolts en energía nuclear, per Óscar Cabrero Ramírez, advocat, membre de l’Associació  Societat Humana.

Dissabte, 26/10. 10:30 – 14:00 i 17:00 -20:30 h.

10:30 > Ponència sobre Anàlisi, estudi i cumpliment pràctic del pla d’emergència nuclear al camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. Incumpliments i carències, per Marlon Castillo, voluntari d’Ecologistes en Acció.

11:45 > Pausa 12:15 > Com i perquè hem d’ accelerar el tancament nuclear a Espanya, per Raquel Montón, Responsable de la campanya antinuclear de  Greenpeace Espanya.

17:00 > Aspectes mèdics i conseqüències en les persones en cas d’ accident nuclear, per Izaskun Tellitu, metge especialista del SEM assignat a la província de Tarragona.

18:15 > Pausa 18:45 > Accidents de Fukushima, la realitat de les seves centrals nuclears, per Seiko Nishikawa, natural del Japó.

Valora
Rànquings
  1. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  2. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  3. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  4. Commemoració del 50è aniversari de l’assassinat d’Oriol Solé Sugranyes en la 91a concentració de Via Laietana 43
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Les continuïtats de l’independentisme
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. El Correllengua i la Franja.
  9. Reivindiquen que el "dia de les bromes" sigui l'1 d'abril
  10. Setmana Santa: el xantatge lingüístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid