Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cap a la República catalana independent
29/01/2017 Carles Benítez

Els resultats del Consell Polític (+ GAP) d’aquest dissabte passat, amb 39 vots a favor de donar un suport crític als pressupostos (contra 22 vots pel no i 2 abstencions) obren el camí per a avançar cap a la independència per mitjà de la convocatòria d’un Referèndum i l’endegament d’un procés de construcció de la República catalana independent, en confrontació amb l’Estat espanyol.

Cal tenir clar que no ha estat una victòria fàcil, perquè JxSÍ no ho ha afavorit amb les seves propostes; i els Comuns, per la seva banda, no han parat de pressionar per rebentar la legislatura i s'anés a unes eleccions que permetrien als Comuns trencar el cicle independentista i iniciar el camí cap-a-no-se-sap-on, dins el règim de la monarquia espanyola.

Però s’ha imposat la maduresa política i l’opció favorable a un suport crític als pressupostos permet continuar el camí cap a la independència. Les il·lusions de totes les posicions contràries a la independència s’han vist així frustrades i el camí de la independència depèn ara, només de nosaltres, dels i les independentistes i del conjunt del poble català en lluita. Comença el compte enrere del camí més decisiu cap a la República catalana independent.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  5. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  6. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  7. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  8. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  10. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid