Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
internacional
Joves de l’esquerra abertzale s’encadenen a Madrid i a Paris

Militants d’Ernai i Aitzina denuncien les mesures d’excepció d’Espanya i França que pateixen les preses polítiques basques

27/12/2016 Internacional

Acció conjunta de les organitzacions juvenils Ernai i Aitzina. Membres d’aquests col·lectius de l’esquerra abertzale s’han encadenat avui a les 11 del matí a la seu de les Institucions Penitenciàries de Madrid i del Palau de Justícia de París. Han volgut denunciar així les condicions penitenciàries que pateixen els presos bascos com l’aïllament, la dispersió i el manteniment en presó de persones greument malaltes.

A París, els sis militants han estat detinguts poc després de començar l’acció. A Madrid, en canvi, han aguantat encadenats fins prop de les 3, quan han intervingut agents de la Policía Nacional espanyola, però no han estat detinguts. A més, segons informa el diari Naiz s’han identificat els periodistes que cobrien l’acte. Aquí podeu veure un breu vídeo de l'acció a París:

Amb aquesta acció conjunta, Ernai i Aitzina han expressat el seu suport al col·lectiu de presos polítics bascos i a les persones exiliades. “La lluita seguirà fins que estiguin totes a casa”, diuen en un comunicat.

En aquest sentit, les dues organitzacions han reafirmat el seu compromís de seguir al carrer en defensa de la tornada a casa de totes les represaliades basques i han fet una crida al jovent i a la ciutadania en el seu conjunt a sumar-se en la reivindicació.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  4. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. Policies? Parlem-ne
  7. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  8. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  9. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  10. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid