Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
internacional
Joves de l’esquerra abertzale s’encadenen a Madrid i a Paris

Militants d’Ernai i Aitzina denuncien les mesures d’excepció d’Espanya i França que pateixen les preses polítiques basques

27/12/2016 Internacional

Acció conjunta de les organitzacions juvenils Ernai i Aitzina. Membres d’aquests col·lectius de l’esquerra abertzale s’han encadenat avui a les 11 del matí a la seu de les Institucions Penitenciàries de Madrid i del Palau de Justícia de París. Han volgut denunciar així les condicions penitenciàries que pateixen els presos bascos com l’aïllament, la dispersió i el manteniment en presó de persones greument malaltes.

A París, els sis militants han estat detinguts poc després de començar l’acció. A Madrid, en canvi, han aguantat encadenats fins prop de les 3, quan han intervingut agents de la Policía Nacional espanyola, però no han estat detinguts. A més, segons informa el diari Naiz s’han identificat els periodistes que cobrien l’acte. Aquí podeu veure un breu vídeo de l'acció a París:

Amb aquesta acció conjunta, Ernai i Aitzina han expressat el seu suport al col·lectiu de presos polítics bascos i a les persones exiliades. “La lluita seguirà fins que estiguin totes a casa”, diuen en un comunicat.

En aquest sentit, les dues organitzacions han reafirmat el seu compromís de seguir al carrer en defensa de la tornada a casa de totes les represaliades basques i han fet una crida al jovent i a la ciutadania en el seu conjunt a sumar-se en la reivindicació.

Valora
Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  5. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  6. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  8. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid