Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
internacional
Joves de l’esquerra abertzale s’encadenen a Madrid i a Paris

Militants d’Ernai i Aitzina denuncien les mesures d’excepció d’Espanya i França que pateixen les preses polítiques basques

27/12/2016 Internacional

Acció conjunta de les organitzacions juvenils Ernai i Aitzina. Membres d’aquests col·lectius de l’esquerra abertzale s’han encadenat avui a les 11 del matí a la seu de les Institucions Penitenciàries de Madrid i del Palau de Justícia de París. Han volgut denunciar així les condicions penitenciàries que pateixen els presos bascos com l’aïllament, la dispersió i el manteniment en presó de persones greument malaltes.

A París, els sis militants han estat detinguts poc després de començar l’acció. A Madrid, en canvi, han aguantat encadenats fins prop de les 3, quan han intervingut agents de la Policía Nacional espanyola, però no han estat detinguts. A més, segons informa el diari Naiz s’han identificat els periodistes que cobrien l’acte. Aquí podeu veure un breu vídeo de l'acció a París:

Amb aquesta acció conjunta, Ernai i Aitzina han expressat el seu suport al col·lectiu de presos polítics bascos i a les persones exiliades. “La lluita seguirà fins que estiguin totes a casa”, diuen en un comunicat.

En aquest sentit, les dues organitzacions han reafirmat el seu compromís de seguir al carrer en defensa de la tornada a casa de totes les represaliades basques i han fet una crida al jovent i a la ciutadania en el seu conjunt a sumar-se en la reivindicació.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  8. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  9. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  10. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid