Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
internacional
Joves de l’esquerra abertzale s’encadenen a Madrid i a Paris

Militants d’Ernai i Aitzina denuncien les mesures d’excepció d’Espanya i França que pateixen les preses polítiques basques

27/12/2016 Internacional

Acció conjunta de les organitzacions juvenils Ernai i Aitzina. Membres d’aquests col·lectius de l’esquerra abertzale s’han encadenat avui a les 11 del matí a la seu de les Institucions Penitenciàries de Madrid i del Palau de Justícia de París. Han volgut denunciar així les condicions penitenciàries que pateixen els presos bascos com l’aïllament, la dispersió i el manteniment en presó de persones greument malaltes.

A París, els sis militants han estat detinguts poc després de començar l’acció. A Madrid, en canvi, han aguantat encadenats fins prop de les 3, quan han intervingut agents de la Policía Nacional espanyola, però no han estat detinguts. A més, segons informa el diari Naiz s’han identificat els periodistes que cobrien l’acte. Aquí podeu veure un breu vídeo de l'acció a París:

Amb aquesta acció conjunta, Ernai i Aitzina han expressat el seu suport al col·lectiu de presos polítics bascos i a les persones exiliades. “La lluita seguirà fins que estiguin totes a casa”, diuen en un comunicat.

En aquest sentit, les dues organitzacions han reafirmat el seu compromís de seguir al carrer en defensa de la tornada a casa de totes les represaliades basques i han fet una crida al jovent i a la ciutadania en el seu conjunt a sumar-se en la reivindicació.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid