Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP-Crida per Girona i ERC-MES demanen un canvi de nom de la Fundació Princesa de Girona

En una moció conjunta, els grups reiteren que el títol no representa Girona i insten l’Estat espanyol a retirar la distinció

20/01/2016 Política
L’any 1977, a petició d’Ignasi de Ribot -últim alcalde de Girona del període franquista- el ple del consistori gironí aprovà la recuperació del títol Príncep de Girona. Ribot també va decidir entregar al Rei Joan Carles, per a què fossin concedits al llavors príncep, tot un seguit d’atributs històrics de la ciutat, entre ells el bastó, l’espadí i la medalla de la ciutat. Posteriorment un Ple de l’Ajuntament de 1981 ratificà aquesta decisió

Anys després, concretament el juny de 2014, el Ple va aprovar una moció en què es manifestava que el consens polític tant de l'època franquista, l’any 1977, com de l’època de la transició, l'any 1981, ja no existia i que, conseqüentment, el títol de Príncep de Girona “no representava” la ciutat.

D’acord amb aquest darrer posicionament de l’any 2014, els grups municipals de la CUP-Crida per Girona i ERC-MES han presentat una moció al ple municipal per demanar a la Fundació Princesa de Girona que deixi d’utilitzar aquesta denominació, i en què suggereixen el nom de Carles Rahola, gironí republicà afusellat pel franquisme, com a possible alternativa. A la proposta també es demana que l’Ajuntament condicioni la seva participació institucional als actes de la fundació al fet que es produeixi aquest canvi de nom.

A la moció, finalment, ambdós grups manifesten novament “que el títol de Princesa de Girona” no representa a la ciutat, i per això que insten l’Estat espanyol “a la retirada d’aquesta distinció”. La moció també demana “anul·lar l'acord de Ple en què es va condecorar a l’actual rei Felip VI amb la medalla, bastó i espadí de la ciutat”.

Valora
Rànquings
  1. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  2. Diumenge 28 de desembre, “mosca morta” amb el diari Ara
  3. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  4. La variant de Celrà fa un pas endavant per treure el trànsit del centre del municipi
  5. Actualització: Els camions amb gallines sacrificades pel brot de grip aviària travessen Bellcaire d’Urgell
  6. Pobles Vius reclama aturar les subvencions al biogàs arran del brot de grip aviària a Bellpuig
  7. Un bon cop de guillotina al Català de França
  8. El 31 de Desembre és la Diada de Mallorca
  9. Xarxa contra l’urbanisme inundable i insostenible
  10. Una societat de xais
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid