Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament nacional
Exactivistes del FAC s'afegeixen al suport a la investidura de Mas per iniciar el procés cap a la independència

L'històric Carles Garcia Solé ha reblat que "seria coherent que la CUP entrés a formar part del Govern amb càrrecs de responsabilitat i no mirar-s'ho des de la barrera"

25/12/2015 Política

Un col·lectiu d'exmilitants del Front d'Alliberament Català (FAC), organització armada independentista nascuda el 1969 i que actuar especialment durant el franquisme, s'ha afegit a les veus que reclamen la investidura d'Artur Mas per encetar la "desconnexió" i el procés d'independència.       

Carles Garcia Solé, com a membre d'aquest col·lectiu d'una trentena de persones vinculades al FAC, ha manifestat en unes declaracions a El Món que "ens sentim indignats amb la situació de bloqueig, no hi ha dret, portem tota la vida per aconseguir aquesta oportunitat i ara s'ho volen carregar tot, principalment la CUP, i en menor mesura Junts pel Sí".

Garcia Solé, que va ser condemnat a mort pels tribunals franquistes i que va protagonitzar la famosa fuga de Segòvia junt a militants d'ETA, i va viure anys d'exili, considera que "cal investir Artur Mas per desencallar la situació, perquè si el procés mor, no els ho perdonarem, no tenen dret a carregar-se les aspiracions del país".

Des del col·lectiu d'antics membres del FAC lamenten que "ara tot depengui d'una assemblea que poden manipular els sectors més radicals i que ens vulguin fotre enlaire aquesta expectativa".

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  10. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid