Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cullera i el canvi climàtic
01/12/2015 Encarna Canet

Per Encarna Canet i Benavent. Universitat de València. Presidenta d'Iniciativa Animalista

La mateixa setmana en que comença la Cimera pel Canvi Climàtic, apareix a la premsa escrita que Cullera, amb el seu nou ajuntament amb majoria del PSOE i Compromis, seguirà endavant amb el macro projecte immobiliari del Manhattan del Xúquer. Un projecte que preveu construir en plena desembocadura del maltractat riu Xúquer i junt a la mar: 33 torres de 25 altures cadascuna, dos hotels de 40 pisos, un port esportiu amb 700 amarratges, i una zona d’oci.

Això sí, diuen que el faran més “sostenible”, quan totes sabem que el ciment és absolutament insostenible i la terra i la biosfera ja ens ho està demostrant.

Un projecte innecessari per a la població, que sols aportarà benefici a les empreses constructores, que es carregarà més encara el litoral valencià i el medi ambient.

Tot això en ple esclafit de la bombolla inmobiliaria, amb centenars de vivendes buides en la platja de Cullera perquè no es venen, quan el Centre d’Estudis Ambientals de la Mediterrània ha manifestat l’impacte negatiu de la destrucció de la costa en tot el continent europeu, quan està quedant claríssim que el model turístic de grans esdeveniments i “puntilla arrebossada” és un model obsolet i esgotat, i quan el Consell Valencià diu que vol revertir alguns PAI en sol rústic.

Considere que tots aquests son suficients motius per a paralitzar un projecte destructiu que no sols farà mal a un poble sinó que té conseqüències en tot el planeta, com ja estem veient. Per la qual cosa és un assumpte de totes no solament d’empreses immobiliaries i ajuntaments. Cal que les administracions prenguen cartes en aquest assumpte i ens deixen exercir el nostre dret a decidir quin model de planeta volem per a nosaltres, les altres especies i les generacions futures. I ja els adelante que no és el model de la destrucció de la vida a canvi de diners per a uns pocs.

Deia el Conseller d’Economia Sostenible Rafael Climent que la seua línia anava a ser un model sostenible econòmica, mediambiental i socialment. Doncs el Manhattan de Cullera no va per eixa línia i ens preocupa el futur del planeta.

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  5. La Crida prohibida de l’Onze de Setembre de 1981
  6. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
  7. Risc més esforç és igual a riquesa?
  8. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  9. El Fossar de les Moreres crida a reprendre el camí cap a la independència
  10. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid