Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Símbols
Celrà i Berga no despenjaran les estelades

Diversos ajuntaments s'estan platenjant desobeir la resolució de la Junta Electoral Espanyola que obligar a despenjar les estelades dels edificis públic, però esperaran a rebre la notificació oficial per a prendre una decisió.

16/05/2015 Política

Els alcaldes de Celrà i Berga han manifestat que desobeiran la Junta Electoral i no despenjaran les estelades dels seus ajuntaments. A Celrà, l'alcalde Gerard Fernández diu que "no té sentit" treure l'estelada perquè les tres forces que es presenten a les municipals (ICelrà, la CUP i CiU) són obertament sobiranistes i això no modificarà cap vot dels ciutadans.

En el cas de Berga, Juli Gendrau ha dit que quan rebi la notificació farà un recurs, mentrestant l'estelada seguirà al seu lloc, segon recullen diversos mitjants que fan refereència a l'Agència Catalana de Notícies (ACN). Altres municipis s'ho replantejaran quan rebin la notificació oficial.

De moment són les moltes persones que han manifestat a la xarxa que aniran a comprar-ne una de nova i també han fet una crida per col·locar esteledes als balcons.

La Junta Electoral Espanyola va ordenar ahir la retirada de totes les estelades que onegin en edificis públics mentre duri la campanya del 24-M. La resolució és fruit de la denúncia presentada per Societat Civil Catalana (SCC), que basant-se en l'article 103 de la Constitució considerava que la presència de la bandera independentista era “incompatible amb l'obligatorietat de neutralitat dels poders públics”. Així ho ha entès també la junta en un acord que es traslladarà a les juntes territorials i a les de zona perquè transmetin i facin efectiva l'ordre de retirar les estelades o qualsevol símbol que es pugui considerar “partidista”.

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid