Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1989 Atemptats ultradretans al Principat: independentistes i clínica com objectius

1989 Atemptats ultradretans al Principat: independentistes i clínica com objectiu

04/11/1989 Tal dia com avui

La matinada del 4 de novembre de 1989 tres artefactes explosius del grupuscle ultradretà Milicia Catalana van esclatar a la demarcació de Barcelona. Dos dels atemptats ultradretans van anar dirigits contra persones o entitats independentistes. Un contra el local de l’MDT de Manresa i l’altre contra la casa de Jordi Moners. El tercer atemptat va anar dirigit contra la Clínica Dexeus i va ser realitzat pel membre de Milicia Catalana Ignacio Mora Vilatella (posteriorment detingut per pederàstia).

Poques setmanes després (6 de desembre) un policia espanyol (l'inspector de policia Francisco Solís Rolo) va morir quan va explotar-li una bomba que estava fabricant i no es va produir cap més atemptat important de Milicia Catalana (de fet el grup va desaparèixer poc després). Milicia Catalana tenia informació molt reservada sobre desenes d'independentistes catalans que va ser proporcionada al grup ultradretà pels servies d'informació de la policia espanyola. Aquell mateix any ja havia atemptat contra el local del l'MDT de Palafrugell (febrer) i el local nacional de Barcelona (maig).

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  8. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  9. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  10. Blanca Serra: associacionisme, llengua i país
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid