Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
MEMÒRIA HISTÒRICA
Jornades “Perseguits i salvats” a Barcelona

La setmana vinent es faran unes jornades d’estudi sobre la fugida de refugiats jueus durant la Segona Guerra Mundial a través dels Pirineus i de Barcelona

13/03/2014 Memòria històrica
La propera setmana, en el marc del projecte “Perseguits i salvats, la fugida de refugiats jueus i aliats durant la Segona Guerra Mundial a través dels Pirineus”, impulsat per la Diputació de Barcelona i finançat pel programa europeu Europe for Citizens, s’organitzen unes jornades d’estudi sobre la fugida dels refugiats titulades “Perseguits i salvats”. Un dels seus objectius és donar a conèixer l’espai dels Pirineus com a lloc de refugi durant la Segona Guerra Mundial per a milers de persones que fugien del terror nacionalsocialista, així com la participació de la població catalana.

El projecte compta amb la col·laboració del Memorial Democràtic, de la Universitat de Lleida, el Memorial de la Shoah de París, la Topografia del Terror de Berlín i la International Brigade Memorial Trust, entre d'altres.

Perseguits i salvats

Jornades d’estudi: La fugida de refugiats jueus durant la Segona Guerra Mundial a través dels Pirineus i de Barcelona

Dilluns i dimarts, 17 i 18 de març, a partir de les 09.30 h

Sala Martí l’Humà

Museu d’Història de la Ciutat de Barcelona

Plaça del Rei, s/n

Barcelona

Sessió de tarda de dilluns, a la capella de Santa Àgata

Plaça del Rei, s/n

Barcelona

Valora
Rànquings
  1. Mor la històrica militant independentista Blanca Serra i Puig
  2. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  4. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  5. El fil que no es pot trencar
  6. Sancionen un membre d'Orgull Agents Rurals per haver tallat l'accès a una base militar espanyola
  7. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  8. In memoriam Blanca Serra i Puig (1943-2026)
  9. Blanca Serra: "En política l’adamisme porta a no reconèixer els predecessors d’un pensament o grup: cada grup o partit es creu que ha nascut com una novetat absoluta..."
  10. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid