Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espanyolisme
Atac espanyolista al casal independentista de Banyoles

A la façana del casal han aparegut pintades espanyolistes i un símbol neonazi

01/02/2014 Política

El Casal Popular Independentista del Pla de l'Estany ha patit un atac espanyolista al seu local de Banyoles. La matinada de divendres a dissabte van aparèixer unes pintades amb insults i lemes espanyolistes a la façana, a més d'un símbol neonazi.

L'Assemblea del Casal ha rebutjat l'acció i ha remarcat que el feixisme "no és cap anècdota històrica", sinó "una reacció política que troba el seu adob en les situacions de crisi econòmica, proposant sortides a través de la xenofòbia i l'augment de la violència contra els pobles que qüestionen la posició de poder de les nacions dominants".

En aquest sentit, considera que l'existència i activitat dels grups d'extrema dreta "és una realitat que mereix la màxima atenció" i assenyala que "qualsevol expressió d'aquesta ideologia racista i discriminatòria, sigui del tipus que sigui, ha de ser confrontada amb determinació".

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid