Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#NOalaMAT
En llibertat la persona que s'havia enterrat amb un cotxe en contra la MAT
09/01/2014 Territori
Moment on els bombers accedeixen a la persona que s'havia enterrat Moment on els bombers accedeixen a la persona que s'havia enterrat

Cap a a les 20.15 d'ahir, va ser posat en llibertat després d'haver estat en observació mèdica, la persona que enterrar sota a terra amb cotxe a l'indret on han de construir la torre 66 de la línia de Molt Alta Tensió (MAT).

Cap a les 19.50h, els els bombers van aconseguir treure amb una grua la caravana que hi havia sobre el cotxe i a cop de pic i pala van accedir al cotxe. Però l’activista s’havia emmanillat en un bidó de ciment i ara els bombers piquen aquest ciment per aconseguir desenganxar-lo. Durant tota la jornada, l'acció va rebre el suport d'una vintena persones que han carregat en diverses ocacions, per la qual cosa van ferir a una d'elles i li van trencar el braç.

Tant Bombers com Mossos d’Esquadra s’havien presentat a la masia anomenada Can Planelles, a les 9 h, sense previ avís i van envaït la finca sense coneixement dels seus llogaters.  Van desmuntat un tancat per a cavalls i han accedit a la zona on s’ha de construir la torre nº66, que està a pocs metres de la masia. Justament on està projectada la torre, hi ha una caravana i sota d’aquesta és on hi ha l’activista enterrat, segons ens han comunicat.

Recorden que el traçat de la MAT en aquest municipi és il.legal perquè no es compleixen les distàncies de seguretat (acord Generalitat i ajuntaments)  amb les quals la Generalitat es va comprometre per tal d’efectuar el canvi de traçat, de l’original (paral.lel al TGV), a l’actual que passa per Fellines, municipi de Viladasens.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid