Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
6-D
La CUP demana a l'Ajuntament de Mataró que deixi de commemorar el dia de la "Constitución"

La formació la considera una llei opressora que nega l’existència del poble català com a subjecte de drets

01/11/2013 Política

La CUP a Mataró proposarà al proper Plenari que l'Ajuntament deixi de commemorar la Constitució espanyola i que no destini cap recurs enconòmic per qualsevol tipus de celebració de la carta magna.

Des de fa cinc anys, l’Ajuntament de Mataró celebra un acte institucional per commemorar el dia de la Constitució espanyola cada 6 de desembre.

La iniciativa és fruit d’una proposta de resolució presentada pels grups municipals del PP, PSC i ICV-EUIA on l’acord deia textualment:

“L'Ajuntament de Mataró organitzarà cada any, i en ocasió del Dia de la Constitució el 6 de desembre, un acte institucional per tal de commemorar l'efemèride amb l'objectiu de difondre els valors que el text representa per a tots els ciutadans".

Malgrat que la Proposta de resolució en el text expositiu mostrés una inexistent cara amable de la Constitució espanyola “Fruit també de la Constitució va ser també el reconeixement de la diversitat d'Espanya, formada per nacionalitats i regions, que va permetre la redistribució de poder i competències de l'Estat a les Comunitats Autònomes” (sic), la realitat és que la Constitució espanyola mai ha reconegut la nació catalana i encara menys el nostre dret a l’autodeterminació, manifesta la formació inependentista.

Per a la CUP, "han passat cinc anys i cada dia som més els qui per edat no varem poder votar aquesta constitució que ara se’ns imposa com a llei opressora que nega l’existència del poble català com a subjecte de drets: ens nega l’autodeterminació, ens nega la sobirania fiscal, ens imposa la Monarquia, manté la supremacia de la llengua castellana, imposa l’economia capitalista, manté els privilegis de l’Església Catòlica i la intervenció de l’Exèrcit en els afers polítics (art. 8 CE).

També apunta que l’acte institucional de l’Ajuntament de Mataró per commemorar el dia de la constitució espanyola, no ha estat rebut amb cap mena d’entusiasme popular atès l’escassa participació

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  4. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Del simbolisme a la insubmissió
  8. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  9. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  10. La Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid