Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
6-D
La CUP demana a l'Ajuntament de Mataró que deixi de commemorar el dia de la "Constitución"

La formació la considera una llei opressora que nega l’existència del poble català com a subjecte de drets

01/11/2013 Política

La CUP a Mataró proposarà al proper Plenari que l'Ajuntament deixi de commemorar la Constitució espanyola i que no destini cap recurs enconòmic per qualsevol tipus de celebració de la carta magna.

Des de fa cinc anys, l’Ajuntament de Mataró celebra un acte institucional per commemorar el dia de la Constitució espanyola cada 6 de desembre.

La iniciativa és fruit d’una proposta de resolució presentada pels grups municipals del PP, PSC i ICV-EUIA on l’acord deia textualment:

“L'Ajuntament de Mataró organitzarà cada any, i en ocasió del Dia de la Constitució el 6 de desembre, un acte institucional per tal de commemorar l'efemèride amb l'objectiu de difondre els valors que el text representa per a tots els ciutadans".

Malgrat que la Proposta de resolució en el text expositiu mostrés una inexistent cara amable de la Constitució espanyola “Fruit també de la Constitució va ser també el reconeixement de la diversitat d'Espanya, formada per nacionalitats i regions, que va permetre la redistribució de poder i competències de l'Estat a les Comunitats Autònomes” (sic), la realitat és que la Constitució espanyola mai ha reconegut la nació catalana i encara menys el nostre dret a l’autodeterminació, manifesta la formació inependentista.

Per a la CUP, "han passat cinc anys i cada dia som més els qui per edat no varem poder votar aquesta constitució que ara se’ns imposa com a llei opressora que nega l’existència del poble català com a subjecte de drets: ens nega l’autodeterminació, ens nega la sobirania fiscal, ens imposa la Monarquia, manté la supremacia de la llengua castellana, imposa l’economia capitalista, manté els privilegis de l’Església Catòlica i la intervenció de l’Exèrcit en els afers polítics (art. 8 CE).

També apunta que l’acte institucional de l’Ajuntament de Mataró per commemorar el dia de la constitució espanyola, no ha estat rebut amb cap mena d’entusiasme popular atès l’escassa participació

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  4. Crònica d’una mort anunciada
  5. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid