Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Denuncien la redada de la Guàrdia Civil a l'Ateneu Popular de Calafell

El Grup se suport de la CUP del Baix Penedès remarca la intencionalitat política de l'actuació policial espanyola amb l'objectiu de criminalitzar l'esquerra independentista

10/08/2013 Drets i Llibertats

La nit d'aquest dimecres a dijous, diversos efectius de la Guàrdia Civil van entrar a l'Ateneu de Calafell, un local independentista d'aquesta localitat del Baix Penedès, per efectuar-hi, segons ha confirmat a aquest mitjà l'Ajuntament de Calafell, un escorcoll per buscar-hi droga. El desplegament, que segons els testimonis va comptar amb fins a set vehicles del cos benemèrit i un cotxe patrulla de la Guàrdia Urbana de Calafell, va arribar de matinada al local, a un quart d'una, quan encara hi havia clients a l'interior.

Tot i que el cos policial espanyol va anunciar que es tractava d'una inspecció fiscal, els agents van demanar el document d'identitat, un per un, als quinze clients del local durant l'escorcoll i van comprovar, també un per un, els seus antecedents penals. Durant l'entrada van escorcollar el local, que va comptar amb la presència d'un gos policia. Els testimonis, alguns dels quals han relatat a les xarxes socials els fets, han explicat que el agents van preguntar sobre els concerts que es feien al local. Els testimonis vinculen l'operació a una campanya de "por i intimidació" per part de les forces policials, segons informa DelCamp.cat.

Criminalitzar l'independentisme

El Grup de suport a la CUP del Baix Penedès ha fet públic un manifest on manifesten el seu suport i solidaritat als companys de l'Ateneu mostrar tot el suport i solidaritat amb els companys i companyes de l'Ateneu, tot denunciant l'actuació policial per la seva intencionalitat política de criminalitzar l'Esquerra Independentista i coaccionar a la seva militància.

 

Valora
Rànquings
  1. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  2. SIXENA: el 155, encara
  3. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  4. Neutralitzar el comportament ocupant
  5. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  6. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  7. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
  8. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  9. Reflexions sobre el Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament del Vendrell davant l’afer de les factures del PSC
  10. Què es podria fer amb els 3.200 milions de l’aeroport? Manel Riu ho analitza a Crític
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid