Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Història
Primera Universitat Nova Història durant l'agost

Aquest estiu es realitzarà la 1a Universitat Nova Història, entre els dies 1 i 4 d'agost a Crespià, localitat del Pla de l'Estany.

03/07/2013 Història

Es tracta d'un curs impulsat des de l'Institut Nova Història sobre la falsificació i restauració de la Història de Catalunya, que comptarà amb 10 ponències de destacats investigadors en la matèria.

Els organitzadors del la Universitat Nova Història destaquen que a més "d'aprendre història i compartir idees, podrem passar-hi uns dies de descans."

El curs constarà de 10 ponències portades a terme per investigadors de l'Institut Nova Història, com són Jordi Bilbeny, Pep Mayolas, Joanjo Albinyana, Paolo Pellegrino, Enric Guillot, Àlex Sendra, Albert Fortuny, Pep Comajuncosa. També s'hi realitzarà una taula rodona, cinefòrum cada vespre i un concert la nit del dissabte.

 

L'Institut Nova Història, anys caminant per trencar interpretacions oficials

L'Institut Nova Història (INH) és una fundació cultural que va nèixer amb la premissa que la història de Catalunya ha estat "sistemàticament manipulada i oculta des del segles XV-XVI." Per això promociona la recerca, l'estudi i divulgació mitjançant publicacions, conferències i simposis, com ara aquesta experiència de la 1a Universitat.

Aquest Institut es proposa recuperar-la i divulgar la investigació sobre la història real dels catalans "per tal de reescriure l'autèntica història de Catalunya i crear un nou concepte històric entre els catalans."

En aquest sentit, aquests actes públics i de divulgació s'han portat a terme durant els darrers anys, i cada any des del 2001 conjuntament amb l'Ajuntament d'Arenys d'Amunt els Simposis sobre la descoberta catalana d'Amèrica.

Un dels seus components més reconegut és l'independentista Jordi Bilbeny, investigador que ha qüestionat les versions històriques oficials de personatges com Cristòfol Colom o Miguel de Cervantes.

L'INH va néixer el 2007 com una escissió de la Fundació d'Estudis Històrics de Catalunya, encapçalat per Albert Codines i Bilbeny.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid