Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
28-N
Sergi López dóna suport a la CUP perquè és "la visualització d'un moviment popular emergent"

L'actor recorda que "els partits sobiranistes ja tenien majoria absoluta al Parlament durant l'anterior legislatura i no han estat ells sinó la gent del carrer qui ha posat l'autodeterminació al centre del debat"

06/11/2012 Política
Sergi López Sergi López | Autor: Arxiu

L'actor Sergi López ha fet públic el seu suport a la CUP perquè "no són un partit polític convencional" sinó "la visualització d'un moviment popular emergent que té vocació de majoria".

En una carta que ell mateix ha enviat als mitjans, López explica que la decisió de la CUP de presentar-se a les eleccions no ha de ser vista com un obstacle a la majoria independentista al Parlament, ja que no han estat els partits sobiranistes –que ja tenien majoria al Parlament fins ara- "els que han posat l'autodeterminació al centre del debat" sinó "la gent del carrer".

En aquest sentit, assenyala que "l'autèntica majoria absoluta del país és la gent de sota, la gent que no accepta pagar amb diners públics les pèrdues de les entitats bancàries i que, en canvi, els beneficis dels bancs siguin indiscutiblement privats".

L'autor del discurs més aplaudit de l'acte de constitució de l'ANC el passat 10 d'abril al Palau Sant Jordi explica que coneix l'experiència local de la CUP des de la seva ciutat, Vilanova i la Geltrú, i assegura que es va topar "amb una realitat molt més interessant que la caricatura simplista que alguns entorns s'esforcen en cultivar". "Em vaig trobar gent preparada, gent que, a més de tenir un discurs sempre vinculat a la força democràtica del poble, també fa coses concretes, com ara rebaixar o anul·lar el sou dels seus alcaldes o forçar el consistori a fer assemblees obertes o referèndums populars per consultar a la gent".

López assegura que "necessitem gent al Parlament amb ganes de vèncer el pessimisme que diu que canviar això és impossible". "Fa quatre dies la independència també ho semblava i avui sembla imparable. No podem passar-nos tot l'any renegant contra la classe política i a l'hora de votar, fer-ho pels de sempre o no votar. Si de veritat volem que les coses canviïn, hem de fer alguna proposta. Alguna proposta diferent", rebla.

"Tenen un discurs interessant i amb vocació de majoria"

Arran de la carta, López ha estat entrevistat a Rac1, on ha destacat que tenia una imatge molt desdibuixada de la CUP: “Tenia el clixé que eren peluts amb arracades que anaven a cridar a les manifestacions” però ha explicat que “a Vilanova i la Geltrú la CUP ha fet coses concretes i m’he adonat que hi ha un discurs molt interessant i amb vocació de majoria”. I ha afegit: “Ara veurem què fan i els vigilarem. Però m’han convençut per donar-los el meu suport”.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. La màfia castellana
  6. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid