Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Diada
La Marxa a Europa arriba a Estrasburg

Els caminants van ser rebuts aquest dimarts per diversos eurodiputats

12/09/2012 Política

La Marxa a Europa, una caminada per va partir el passat 6 d'agost per demanar la independència al cor del continent, va arribar aquest dimarts a Estrasburg coincidint amb la Diada de l'Onze de Setembre.

Els participants van ser rebuts a les onze del matí per diversos eurodiputats que van recollir el testimoni dels manifestos de diverses entitats i una pregunta al Parlament Europeu de la Plataforma Novullpagar.

La marxa a peu, durant la qual s'han recorregut un total de 1.100 quilòmetres, va assistir a la sessió plenària del Parlament Europeu per reclamar la independència. Aquí hi va lliurar un manifest que demana al Parlament Europeu que "doni suport de manera ferma i sense condicions a la voluntat del poble català quan aquest es proclami unilateralment un país lliure i independent".

També es va fer lliurament dels manifestos d'entitats o col·lectius que han mostrat el seu suport i s'han adherit a la Marxa, com són l'Associació de Municipis per la Independència (AMI), l'Aliança Europea per la Independència (EPI), l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), la Plataforma pel dret a Decidir (PDD), la Plataforma Cívica Novullpagar, la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanesi Cataluny Diu Prou.

"Tenim l'obligació de netejar el nostre sistema democràtic corrupte"

La Marxa a Europa ha fet arribar al sistema judicial europeu tota la documentació sobre les irregularitats comeses per Abertis a l'hora d'allargar les concessions de les autopistes catalanes. "Creiem que tenim l'obligació de netejar el nostre sistema democràtic corrupte, simbolitzat pel control que exerceixen empreses com Abertis i La Caixa sobre els nostres polítics i els nostres mitjans de comunicació", manifesta.

"El nostre país no es pot trobar lligat pels interessos d'unes poques empreses privades"

A parer dels impulsors, el moviment d'alliberament nacional català "no podrà assumir plenament el seu repte sinó és capaç de trencar les cadenes de corrupció política que no ens permeten un joc democràtic net". "Ens hem d'assegurar que en el moment que el poder polític estigui a punt per proclamar la independència del nostre país no es trobi lligat de peus i mans pels interessos econòmics d'unes poques empreses privades", sentencia.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid