Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Marxa a Europa
Marxa a peu fins a Estrasburg per reclamar la independència

La iniciativa, que afirma que "tenim l'obligació de netejar el nostre sistema democràtic corrupte", es durà a terme a partir de dilluns que ve des de Vic

01/08/2012 Política

Una marxa a peu anirà fins a Estrasburg, a la sessió plenària del Parlament Europeu, per reclamar la independència. És l'anomenada "Marxa a Europa", iniciada per la plataforma #novullpagar, que el proper 6 d'agost sortirà de Catalunya per arribar a la capital d'Alsàcia. L'objectiu és arribar l'11 de setembre per reunir-se amb una alta autoritat de l'administració europea i lliurar-li un manifest de suport a la independència.

El manifest demana al Parlament Europeu que "doni suport de manera ferma i sense condicions a la voluntat del poble català quan aquest es proclami unilateralment un país lliure i independent". També es farà lliurament de diversos manifestos d'altres entitats o col·lectius que han mostrat el seu suport i s'han adherit a la Marxa, com és l'ANC, el CIEMEN, l'Associació de Municipis per la Independència, la plataforma ProSeleccions Catalanes, la PDD o la CUP de Cardedeu.

Acte de comiat a Vic

Entre aquest dimecres i fins diumenge els marxadors que vulguin sortiran de les seves poblacions per arribar a Vic, que serà el punt d'arrencada de la marxa que partirà l'endemà cap a Estrasburg. Tothom que s'hi vulgui afegir ho podrà fer per etapes, sense necessitat de completar tota la marxa sempre i quan hi hagi prou gent a totes les fases.

Membres de la Plataforma #novullpagar i de la Marxa a Europa van presentar aquest dimarts l'acte de comiat de la Marxa a Europa, que es farà aquest diumenge, a les 7 de la tarda, a l'Ajuntament de Vic. L'acte el presidirà l'alcalde de Vic i president de l'Associació de Municipis per la Independència, Josep Maria Vila d'Abadal, i comptarà amb la presència de representants d'algunes de les entitats que donen suport a la Marxa, com l'ANC o l'Aliança Internacional per la Independència (EPI).

La Marxa, que sortirà de Vic el dia 6, compta amb una etapa zero en la que diversos marxadors, provinents de Barcelona, Reus, Cardedeu, Tordera i Lleida, faran el camí a peu fins a Vic per arribar el diumenge al vespre. Aquest dimecres ja ha sortit un marxador, Xavier Messeguer de Reus.

A partir del dia 6, la Marxa comptarà amb un sistema de seguiment en xarxa que mostrarà al seu web la posició de la Marxa a cada hora.

"Tenim l'obligació de netejar el nostre sistema democràtic corrupte"

La Marxa a Europa preveu també fer arribar al sistema judicial europeu tota la documentació sobre les irregularitats comeses per Abertis a l'hora d'allargar les concessions de les autopistes catalanes. "Creiem que tenim l'obligació de netejar el nostre sistema democràtic corrupte, simbolitzat pel control que exerceixen empreses com Abertis i La Caixa sobre els nostres polítics i els nostres mitjans de comunicació", manifesta.

"El nostre país no es pot trobar lligat pels interessos d'unes poques empreses privades"

A parer dels impulsors, el moviment d'alliberament nacional català "no podrà assumir plenament el seu repte sinó és capaç de trencar les cadenes de corrupció política que no ens permeten un joc democràtic net". "Ens hem d'assegurar que en el moment que el poder polític estigui a punt per proclamar la independència del nostre país no es trobi lligat de peus i mans pels interessos econòmics d'unes poques empreses privades", sentencia.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  7. Habitatge o caos
  8. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  9. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid