Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Restabliment democràtic
La CUP de Berga proposa declarar el rei espanyol persona non grata

També proposa retirar al dictador Francisco Franco el títol de fill adoptiu i la medalla d'or que li va ser concedida l'any 1962

02/05/2012 Política
La CUP proposarà al ple municipal d'aquest dijous a Berga que el rei Juan Carlos de Borbón sigui declarat persona non grata a la ciutat. Ho fa pel "caràcter gens democràtic d'una monarquia disposada per Francisco Franco per tal de mantenir les conquestes del cop d'estat, els tres anys guerra i els quaranbta de dictadura que va encapçalar".

La CUP també demanarà que es revoqui l'acord de ple del 17 de juliol del 1962 pel qual s'atorgava a Franco el títol de fill adoptiu de la Ciutat i la Medalla d'Or de la Ciutat. Si la moció s'aprova, l'Ajuntament de Berga ho notificarà a la Casa Reial espanyola "per tal que en tinguin constància i per exigir-los que gestionin amb la Dirección General del Patrimonio del Estado el retorn immediat de la medalla d'or atorgada a Franco".

La formació independentista remarca que el regnat del rei espanyol "entronca directament amb el del seu avantpassat Felip V de Borbó, responsable de la pèrdua de llibertats nacionals que encara a hores d'ara els Països Catalans no han recuperat" i lamenta que "lluny d’encapçalar un procés democràtic per a rescabalar els greuges i els crims comesos per la dictadura feixista del seu mentor, el regnat de Juan Carlos de Borbón s'ha caracteritzat per l'absolució política i penal dels criminals franquistes".

Així mateix, recorda que "el seu comportament personal s'ha vist marcat per tota mena d'escàndols i delictes que arriben al punt culminant de l'afer de Bostwana".

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  7. Habitatge o caos
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
  10. Una proposta d'alcaldes planteja reforçar les vegueries, eliminar els consells comarcals i reequilibrar el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid