Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#novullpagar: nacionalització de les autopistes ja!
06/05/2012 Hemeroteca
Julia Cuéllar Gisbert, historiador i militant de la CUP de Mataró Julia Cuéllar Gisbert, historiador i militant de la CUP de Mataró

No tinc cotxe i pateixo els efectes d’un model de mobilitat excloent i que margina el transport públic. No obstant això, dono ple suport a la insubmissió als peatges, perquè ara mateix només serveixen per a enriquir a l’empresa Abertis (La Caixa).

Davant l’extensió de la mobilització popular contra els peatges, penso que hi ha cinc consideracions que cal tenir en compte:

1.- Estem davant d’infraestructures totalment amortitzades.

2.- Hi ha un greuge comparatiu respecte a Espanya i que, recentment, CiU ha posat de manifest votant a favor del rescat de les autopistes madrilenyes.

3.- El tracte de favor dels governs de CiU i del PSC envers Abertis no és cap casualitat; ben al contrari, les renovacions i l’allargament de les concessions de les autopistes són el peatge que paguen aquests partits polítics, històricament endeutats i lligats als interessos de La Caixa.

4.- Abertis s’enriqueix sine die amb els diners dels peatges, però en canvi no paga l’IBI de les autopistes als nostres ajuntaments. A tall d’exemple, el deute acumulat amb l’Ajuntament de Mataró és de 2,3 milions d’euros!

5.- Suprimir els peatges pot ser una opció en determinats trams o per a determinats tipus d’usuaris, però el més assenyat seria planificar la mobilitat amb criteris de racionalitat i sostenibilitat. Per a fer-ho possible, cal que la Generalitat nacionalitzi les autopistes, és a dir, que recuperi el control i l’explotació directa de totes les infraestructures viàries del nostre territori; en segon lloc, cal que els diners que s’obtinguin en els peatges es reinverteixin en la millora del transport públic.

 

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  8. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  9. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid