Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Universitats
La PUDUP es reuneix amb el secretari d'universitats

La plataforma conclou que els motius de la mobilització continuen sent els mateixos

14/03/2012 Educació
Després de la jornada de mobilitzacions i vaga del dimecres 29 de febrer, el secretari d'universitats, Antoni Castellà, va decidir mantenir una reunió amb una delegació de la PUDUP. Durant la reunió, celebrada dilluns, es va fer un primer intercanvi d’informació sense avenços significatius, segons ha informat la plataforma.

La PUDUP critica que algunes informacions de què disposen la Secretaria i la PUDUP son contradictòries, i que per tant "cal un debat més aprofundit i monogràfic sobre cada un dels eixos de reivindicacions". La PUDUP considera que els motius de la mobilització de la comunitat universitària continuen sent els mateixos que en el darrer any, alhora que creu que obrir un debat públic sobre la política d’universitats és positiu i necessari per avançar cap a una universitat pública, de qualitat i accessible a tothom.

Durant les més de dues hores que va durar la reunió, la PUDUP va exposar i debatre els punts claus de les seves reivindicacions amb els representants de la Secretaria. Un dels aspectes tractats durant la conversa va ser el model d’universitat, que inclou la millora i increment de la transparència del finançament, així com la priorització de l’activitat acadèmica pública, el funcionament democràtic dels òrgans de govern, i el model de producció i transferència de coneixement. També es va parlar concretament de la situació dels diversos col·lectius: les polítiques d’ajustament i consolidació de personal docent i investigador, el model d’estructura docent, la situació del personal interí d’administració, els efectes de l’externalització de serveis, l’augment de taxes als estudiants, la política de beques, etc.

Entre els membres de la PUDUP s’hi trobaven representats tots els col·lectius universitaris: personal d’administració i serveis (PAS), personal docent i investigador (PDI) i estudiants. Per la banda de la Secretaria hi van assistir el secretari d’universitats, Antoni Castellà; el director d’universitats, Lluis Jofré i el secretari general del Consell Interuniversitari, Claudi Alsina.
Valora
Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  3. La maldat com a bandera
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  7. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid