Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Conflicte laboral
Repressió sindical i laboral contra treballadors de la neteja a Girona

La CUP demana explicacions a l'Ajuntament i ha denunciat l'acomiadament d'una treballadora i la sanció de cinc més

11/01/2012 Laboral
EULEN, l'empresa que l'Ajuntament de Girona té contractada per fer el servei de neteja de diversos equipaments municipals ha expedientat cinc treballadores, n'ha acomiadat una altra i ha aplicat una reducció de més de 200 hores que afecta seriosament l'estat de neteja de molts equipaments municipals.

Per aquest motiu la CUP ha demanat explicacions a la regidora Maria Àngels Planas sobre la problemàtica que viuen algunes treballadores de l'empresa EULEN i ha denunciat l'acomiadament d'una treballadora i la sanció de cinc companyes més amb 16 dies sense feina i sou, una mesura que el portaveu de la CUP, Jordi Navarro, ha qualificat de "repressió sindical i laboral en tota regla".

Les treballadores en qüestió són delegades de CGT i CCOO a l'empresa i asseguren que se'ls ha expedientat com a conseqüència de la seva activitat sindical. La CUP ha demanat a l'equip de govern que intercedeixi perquè l'empresa retiri les sancions i readmeti de forma immediata la treballadora acomiadada.

D'altra banda, en les darreres setmanes l'empresa ha reduït més de 200 hores de servei als equipaments municipals. La CUP ha criticat que, a més del perjudici que ha provocat aquesta mesura a les treballadores en termes salarials, aquesta reducció està afectant seriosament la qualitat del servei. “En menys d'una setmana hem rebut diverses queixes de diversos treballadors municipals pel mal estat de neteja d'algunes instal·lacions”, ha declarat Navarro. Altre cop, la CUP ha demanat explicacions a Planas sobre aquesta reducció horària i ha reclamat que es restableixi la normalitat del servei aquesta mateixa setmana.

Aquest divendres les treballadores afectades per aquest conflicte han convocat una concentració contra la repressió sindical i laboral a EULEN a les deu del matí a la plaça del Vi. La CUP ha mostrat el seu suport a la convocatòria, que comptarà amb la presència de regidors i membres de la formació.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  9. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  10. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid