Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ANC
Quatre escriptors parlen sobre la independència a Sant Cugat

Víctor Alexandre, Xavier Cuadras, Josep Gimeno i Josep Ma. Puigjaner van explicar les motivacions personals que els han dut a escriure sobre la independència

21/01/2012 Política
Quatre escriptors debatent sobre la independència. Aquesta va ser l'estampa que es va poder veure dijous passat a l’Auditori de la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès on l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) va celebrar la conferència conjunta de quatre populars escriptors per debatre sobre l'estat propi: Víctor Alexandre, Xavier Cuadras, Josep Gimeno i Josep Ma. Puigjaner.

La portaveu de Sant Cugat per lndependència va plantejar als ponents quines eren les seves motivacions personals per escriure sobre la independència en els seus respectius llibres. Les respostes dels autors anaven des de el sentiment i la convicció personal de ser una nació lliure, fins a la necessitat d’aportar arguments tècnics a la ciutadania per evadir les eventuals pors a qualsevol boicot espanyol davant d’una reacció negativa.

D’altra banda, el periodista Gimeno va fer una crida a difondre el missatge en espanyol, anglès i altres llengües per fer-lo entenedor i comprensible en entorns sociològics tal vegada adversos per sentiment o ignorància. L’exposició històrica de Puigjaner va posar de relleu els 40 anys que havia dedicat a promoure l’entesa Catalunya-Espanya i que s’han demostrat estèrils i l’han conduit a l’únic camí viable que és la consecució d’un estat català.
Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid