Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP proposarà que Berga ingressi els impostos a l'Agència Tributària catalana

La formació considera que és "una certesa històrica" que l'estat espanyol "ha sotmès el nostre país a un espoli fiscal permanent

19/01/2012 Política
La CUP proposarà al ple d'aquest dijous que l'Ajuntament de Berga ingressi els pagaments corresponents a l'Impost Sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) i a l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a l'Agència Tributària de Catalunya en comptes d'efectuar-los a l'Agència Tributària espanyola com s'ha anat realitzant fins ara.

A banda, demanarà que es difongui a través del web de l'Ajuntament la informació necessària per portar a terme aquests mateixos ingressos a l'Agència Tributària de Catalunya i que s'informi la conselleria d'Economia.

La formació creu que és "una certesa històrica" que l'estat espanyol "ha sotmès el nostre país a un espoli fiscal permanent que n'ha penalitzat el desenvolupament econòmic i social", de manera que "els diners dels catalans s'han utilitzat com a arma política per perpetuar aquesta situació de forçada contribució a una mal anomenada solidaritat".

Segons afirma, aquest fet s'ha vist agreujat al llarg dels darrers anys amb l'augment de la càrrega fiscal fins al punt que "l'espoli fiscal ha arribat fins a l'absoluta insostenibilitat actual". "Bona prova d'aquest fet la trobem en les actuals retallades pressupostàries de tots aquests serveis, en part probablement originades pel malbaratament dels recursos públics però majoritàriament cimentades en aquest constant espoli fiscal", sosté.

La CUP creu que l'Ajuntament de Berga ha estat tributant pels impostos a l'Agència Tributària espanyola "probablement per desconeixement de les funcions de l'Agència Tributària de Catalunya". Així, considera que "si els impostos dels berguedans han d'esdevenir arma política és preferible que el control de la mateixa es trobi a mans de la Generalitat de Catalunya, màxim òrgan de govern propi del Principat".
Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  3. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  4. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  5. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  6. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  7. Mor Josep Vilarasau i Salat
  8. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  9. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  10. Batista i Roca reivindicava el 1976 la continuïtat de la Generalitat i la llibertat nacional de Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid