Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP proposarà que Berga ingressi els impostos a l'Agència Tributària catalana

La formació considera que és "una certesa històrica" que l'estat espanyol "ha sotmès el nostre país a un espoli fiscal permanent

19/01/2012 Política
La CUP proposarà al ple d'aquest dijous que l'Ajuntament de Berga ingressi els pagaments corresponents a l'Impost Sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) i a l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA) a l'Agència Tributària de Catalunya en comptes d'efectuar-los a l'Agència Tributària espanyola com s'ha anat realitzant fins ara.

A banda, demanarà que es difongui a través del web de l'Ajuntament la informació necessària per portar a terme aquests mateixos ingressos a l'Agència Tributària de Catalunya i que s'informi la conselleria d'Economia.

La formació creu que és "una certesa històrica" que l'estat espanyol "ha sotmès el nostre país a un espoli fiscal permanent que n'ha penalitzat el desenvolupament econòmic i social", de manera que "els diners dels catalans s'han utilitzat com a arma política per perpetuar aquesta situació de forçada contribució a una mal anomenada solidaritat".

Segons afirma, aquest fet s'ha vist agreujat al llarg dels darrers anys amb l'augment de la càrrega fiscal fins al punt que "l'espoli fiscal ha arribat fins a l'absoluta insostenibilitat actual". "Bona prova d'aquest fet la trobem en les actuals retallades pressupostàries de tots aquests serveis, en part probablement originades pel malbaratament dels recursos públics però majoritàriament cimentades en aquest constant espoli fiscal", sosté.

La CUP creu que l'Ajuntament de Berga ha estat tributant pels impostos a l'Agència Tributària espanyola "probablement per desconeixement de les funcions de l'Agència Tributària de Catalunya". Així, considera que "si els impostos dels berguedans han d'esdevenir arma política és preferible que el control de la mateixa es trobi a mans de la Generalitat de Catalunya, màxim òrgan de govern propi del Principat".
Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  8. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  9. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid