Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
La Catalunya Nord es podria quedar sense consellers pedagògics de català

El Consell acadèmic de les llengües regionals ha anunciat una retallada de llocs de treball a l'ensenyament que podria afectar el suport de l'educació en català

04/01/2012 Llengua
L'Associació per a l'Ensenyament del Català (APLEC) ha alertat els diferents actors de l'ensenyament de la llengua catalana "de la perspectiva propera d'una supressió dels consellers pedagògics en català" després de la reunió del Consell acadèmic de les llengües regionals que va tenir lloc el 14 de desembre a Montpeller, en què es va anunciar una retallada de llocs de treball. En un comunicat íntegrament en francès, l'APLEC demana que es mantinguin els tres assessors de català a l'ensenyament públic "en un moment en què s'estan preparant les dotacions per al curs 2012-2013".

L'entitat recorda que tres quartes parts de l'ensenyament del català a les escoles de la Catalunya Nord són una realitat gràcies al finançament del Consell General, el consell regional, els municipis, la Generalitat de Catalunya i a la gestió voluntària de l'APLEC. Si el ministeri d'Educació renuncia a mantenir el suport educatiu, que remarca que és molt reduït, tres consellers per 12.000 estudiants, "què queda de la missió de l'administració acadèmica en la gestió de l'ensenyament"?, es pregunta.

"Una peça clau"

En aquest sentit, subratlla que els consellers del català "són una peça clau dins l'organització, la formació i el suport de l'ensenyament del català a primària". "Ells són la baula indispensable en la coordinació de les associacions d'actors educatius i les autoritats locals, responsables acadèmics, escoles i mestres", assegura. És per això que l'APLEC demana una solució ràpida de tots els interessats -comunitats, sindicats, associacions de pares- per tal de garantir la continuïtt dels tres consellers pedagògics del català i aconseguir "la sostenibilitat d'aquest ensenyament" davant "les retallades de llocs de treball anunciades pel proper any".
Valora
Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  5. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  6. Pensar i fer (4). El joc institucional
  7. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  8. La lluita contra l’especulació urbanística que amenaça el jardí històric de Ca l’Arnús Badalona
  9. La Fundació Reeixida presenta a Rubí, el llibre: Una Vida per Catalunya, de Jaume Martínez Vendrell
  10. Pensar i fer (3). Història i potencialitat de la lluita nacional-popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid