Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
No volíeu CiU? Jas, dues tasses!

Per Toni Cucarella. Publicat al seu bloc el 22 de novembre de 2011.

Ai, guilopo, guilopo... Artur Mas s’ha esperat fins que han passat les eleccions per a traure la tisora d’esporgar, amagada que la tenia. Després de l’exitós resultat –la formació política més votada a Catalunya–, se sent amb força per a repartir una segona tassa de porga entre la població: retallades de sou i més impostos. Seran dues tasses ja, i que no acabe embotint un pitxer sencer. Podia haver-ho explicat durant la campanya, que en passar les eleccions prendria aquestes mesures a degolla que ara ha anunciat. Com més clars, més amics, diem. I s’agraeix, si més no entre nosaltres, el parlar clar i català.

29/11/2011 Hemeroteca
A Espanya ja se sap que de les seues capes fan “sayos”, i draps de torcar. Però Mas ha fet mut i callosa –que ve la rabosa (Ai, guilopo, guilopo...). Perquè sabia que si ho explicava perdria vots. En política és habitual amagar les intencions, i desdir-se. Per això s’ha convertit en el femer de corrupció i mentides que és ara. Polítics covards que enganyen els electors ocultant-los les seues intencions finals. Polítics deshonrats que han convertit la política en una estafa permanent. En quin potet s'amaga la boleta?

I ara cal preguntar-se què farà Esquerra. Ha fet l’aleta a CiU durant les eleccions tot sumant-se al seu concert econòmic en comptes d’apostar decididament, unívocament, per la independència (i em sembla que ho ha pagat amb vots). Després ha dit que s’ofereix, gratia et amore, com a aliat permanent perquè CiU no s’abandone en braços del PP, que «avanza en marcha triunfal». I ara que Artur Mas li ha respost des de la trona tisora en mà, ¿s’avindrà encara Esquerra a voler ser igualment aqueix aliat permanent, tot i que això suposaria esdevenir còmplice de l'anunciada política antisocial de CiU? Potser CiU ja en té prou sent sagristà a Catalunya i escolà d'amèn a Madrid, així que no li complique ningú la vida amb aspiracions d'arquebisbats. Potser Esquerra hauria d'haver evitat les marrades pels camins de CiU i haver tirat pel l'endrecer.
Si és amb aquests poetes que s’ha de cantar la independència de Catalunya, malament (rai!): poca èpica i molt de redolí. Sainet i sainet, i a la fi, drama: «¡España Una!».
Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  4. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  5. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  6. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  7. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  8. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  9. CGT Ensenyament reivindica que la vaga del 11F ha estat de tota la comunitat educativa
  10. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid