Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ponent
La CUP homenatjarà Francesc Macià a la seva població d'origen

Els historiadors Juli Cuéllar i Agustí Barrera abordaran la figura del president des del vessant històric i polític

25/11/2011 Política
Les Borges Blanques acolliran el proper 17 de desembre un homenatge [eseveniment al Facebook] a Francesc Macià en el 78è aniversari de la seva mort. Els historiadors Juli Cuéllar i Agustí Barrera participaran a l'homenatge, organitzat per la CUP de Ponent, abordant la figura del president des del vessant històric i polític. La xerrada-col·loqui començarà a les cinc de la tarda i clourà amb una actuació de la cantautora Meritxell Gené i un berenar popular.

Durant la primera meitat del segle XX i fins a l'escapçament de la dictadura franquista, les terres de Ponent van fer una aportació decisiva en el pensament i l'articulació del republicanisme catalanista, bressol ideològic de bona part de l'independentisme actual i la figura de president Francesc Macià i Llussà (1931-1933) al costat de la de Lluís Companys n'és l'exemple més il·lustratiu.

Amb tot, la CUP lamenta que no s'ha reivindicat ni reconegut suficientment el personatge. L'acte, que tindrà lloc a l'Esapi Macià de la capital de les Garrigues, vol contribuir a esmenar el que consideren un "error històric".
Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  6. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  7. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  8. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  9. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  10. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid