Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Trobada de joves ebrencs i alemanys sobre memòria històrica

Un grup de joves de les Terres de l'Ebre, membres de Maulets i del Casal Popular Panxampla, estan realitzant durant la primera quinzena d'agost un intercanvi polític i cultural amb el col·lectiu alemany Soziale Bildung, de la ciutat de Rostock. Joves ebrencs i alemanys es trobaran aquest agost a la ciutat de Rostock per posar-ne en comú experiències i opinions.
 
Aquesta trobada està basada en un grup de treball sobre memòria històrica, en què els visitants alemanys i estudiants catalans d'història intercanviaran informacions dels respectius països en el marc de la memòria històrica antifeixista.

03/08/2011 12:51 Educació
 
El col·lectiu alemany, de caire social i centrat en la recuperació de la memòria històrica antifeixista, ha convidat el grup d'ebrencs a participar de l'esdeveniment amb l'objectiu d'intercanviar experiències i opinions sobre qüestions com el manteniment i la recuperació de la memòria històrica. Es tracta d'un tema polèmic en un país amb un passat recent tant complex com és  Alemanya i que alhora recentment ha tornat a l'ordre del dia a les Terres de l'Ebre degut a la negativa de l'Ajuntament de Tortosa de retirar el monument franquista del riu Ebre.
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  9. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid