Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Desafectes a l'Europa del Capital

Per Juli Cuéllar, membre de la CUP de Mataró. Publicat al seu bloc el 10 de maig de 2011.

Dilluns 9 de maig vaig participar en el programa "Cruïlla d'Europa" de Mataró Ràdio, un espai moderat per Teresa Carreras i Anna Galdon, que es va centrar en analitzar les polítiques europees des dels municipis. 

La meva intervenció va ser de manual. Penso que cal denunciar sense manies l'actual model de construcció europea, ja que ara mateix la UE és l'expressió de l'Europa del Capital, és a dir, una eina al servei de les classes dominants.

16/05/2011 20:44 Hemeroteca
Fotojuli Fotojuli
Aquesta Europa, que la resta de ponents -des d'ICV fins al PP- tenen tan mitificada, i que no sols no es reconeix la realitat catalana sinó que ens intenta fer combregar amb un cúmul de directives antisocials (recordeu la directiva de les 65 hores?), racistes (recordeu la directiva de retorn destinada a expulsar immigrants?) i antiecològiques (teniu present l'impacte de la Política Agrària Comna, que cada any destrueix més de 1000 explotacions pageses i afavorint la concentració a mans de la gran indústria agrolimentària i de la distribució). 

I tot això, que em perdonin, no penso pas que es pugui arreglar simplement votant un o altre partidet a les eleccions europees que es fan cada quatre anys. El mal està en l'arrel d'un projecte construït d'esquenes a la ciutadania i als pobles, i que té el seu rostre més descarnat en el Banc Central Europeu, un organisme antidemocràtic, des del qual s'imposen les teories de xoc i les polítiques neoliberals de reducció de la despesa pública que tots els estats -siguin del color que siguin- apliquen religiosament, i que deriven en les retallades socials i de drets laborals que ara estem patint.  

L'esquerra independentista i la CUP de Mataró tenim clar que el primer repte passar perquè els Països Catalans tinguem veu i vot com a catalans davant d'Europa i davant del Món; i en paral·lel, plantegem la necessitat de crear xarxes de municipis i de complicitats amb organitzacions populars, tant europees com mediterrànies, que treballin per forjar un nou model postcapitalista. 

Els Països Catalans, Europa i la Mediterrània, són espais que volem construir des de la base, començant per Mataró, amb polítiques d'esquerres, ecologistes i antiimperialistes. Aquestes són les nostres coordenades. Per això, tant a l'Ajuntament Mataró com a peu de carrer som dels qui parlem sense embuts i cantem la canya, ara amb les retallades de CiU igual que fa uns mesos amb les retallades i polítiques neoliberals del tripartit.
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid