Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Suspès el judici contra el guàrdia civil que hauria agredit un jove per parlar català

El judici contra el guàrdia civil que presumptament va agredir el jove Iván Cortés per parlar-li en català s'ha suspès per segons vegada consecutiva al·legant motius tècnics. El judici, que s'havia de celebrar aquest dijous, s'ha suspès perquè no s'ha pogut establir una connexió de videoconferència amb l'acusat i amb un testimoni, segons els funcionaris dels jutjats. El cas es reprendrà el 31 de març.
 

L'Obra Cultural Balear (OCB) i Endavant (OSAN) han denunciat la policia i la justícia espanyola per "agredir joves pel simple fet de parlar català".

10/02/2011 14:27 Llengua

Endavant Mallorca ha manifestat aquest dijous el seu suport a Cortés, que afirma que va ser vexat i agredit físicament per la guàrdia civil només per parlar en català. Alhora, anima tot el jovent mallorquí a seguir el seu exemple i no canviar de llengua. D'altra banda, donen suport a la protesta que ha encapçalat l’IES Pau Casesnoves d’Inca en defensa del català i que secunden més de mig centenar de centres públics.

"És una mostra més, i ja en van moltes, de la ferma determinació del professorat mallorquí a defensar la nostra llengua", afirma l'organització independentista, que denuncia el paper que juguen al nostre país les forces d’ocupació "agredint joves pel simple fet de parlar en català, i alguns mitjans de comunicació com El Mundo amb periodistes com Manuel Aguilera, que una vegada més encapçala una pàgina de difamació i mentira al voltant de la legítima i necessària protesta de l’ensenyament públic".

De la seva banda, l’OCB considera "ridícul" i "inadmissible" que s'hagi suspès el judici, i afirma que "s’inscriu en la línia de despropòsits amb què la justícia espanyola tracta els casos relacionats amb els drets lingüístics, amb l’agreujant d’haver-se produït en aquesta ocasió una agressió física". Segons l’entitat, és "inacceptable" l’excusa tècnica posada pel jutjat, i titlla d'"impresentable" la dilació amb què la justícia tracta els drets dels ciutadans en aquest i en altres casos.

Al judici s'hi ha traslladat expressament la macedònia Jana Baceva, secretària general de les Joventuts de l’Aliança Lliure Europea (partit que agrupa les formacions nacionalistes d’àmbit europeu) i l’eurodiputat d’Iniciativa per Catalunya-Verds Raül Romeva, que havien d'actuar com a observadors internacionals. Baceva ha manifestat que “no estic gens satisfeta amb l’ajornament del judici. Els ciutadans tenen dret a una sentència justa, per tant sense dilacions, quan es tracta dels drets humans fonamentals”. Baceva ha considerat que “és important que es faci justícia. Si es confirma que hi ha hagut una agressió física per motius lingüístics per part de la guàrdia civil, cal que l’autor dels fets sigui condemnat”.

Per saber-ne més:

Judici contra el guàrdia civil que va agredir Iván Cortés a l'aeroport de Palma per parlar en català

La Guàrdia Civil agredeix una persona a l'aeroport de Palma per parlar en català 

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid