Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Organitzen concentracions de suport als dos independentistes detinguts per la Diada de Mallorca

El grup de suport als dos detinguts a la manifestació de la Diada de Mallorca, David Pujol i Guillem Colom, han convocat jornades de protesta el dilluns 23 de febrer i dilluns 28 de febrer, quan vagin a declarar. Les concentracions tindran lloc als jutjats de Via Alemanya a dos quarts de deu del matí.

En una carta de solidaritat, el grup de suport reitera la innocència dels dos militants independentistes -que s'enfronten a una pena de quatre anys de presó- acusats d'agressions a membres de la policia espanyola en el marc dels aldarulls que hi hagué durant la Diada fruit de les càrregues policials.

19/02/2011 22:46 Drets i Llibertats

A més, denuncien "la duríssima criminalització" que la premsa espanyolista ha practicat contra ells dos: "Mentí, difamà, publicà fotografies amb noms complets i suposades biografies militants", lamenta. Ara, en David i en Guillem s'enfronten a una pena de fins a quatre anys de presó, per, segons la carta de suport, "intentar minimitzar els incidents provocats i iniciats per la policia espanyola".

En aquest sentit, recalquen que "nel primer llançà cap cadira, ni el segon agredí a cap policia", de manera que consideren que tot plegat és un "muntatge" i que es persegueix els dos militants "pel seu compromís polític", ja que ambdós "fa molts d'anys que lluiten pels drets socials i nacionals dels mallorquins i mallorquines" des del moviment estudiantil (tant al sindicalisme -com ara BEI, CEPC o SEPC- com als diferents òrgans de representació estudiantil), al moviment juvenil (Maulets) i a l'organització Endavant (OSAN), col·laborant de moltes plataformes de tot tipus, fent feina a centres socials, escrivint a la premsa popular, etc., assenyalen.

"Els que els coneixem de ben a prop hem vist com aquesta ràtzia no ha fet més que refermar el seu compromís polític i les seves ganes de lluitar", manifesten els solidaris amb els dos militants.

Per saber-ne més:

“Som innocent. Això és un muntatge policial brutal per la nostra ideologia” 

Un dels tres detinguts pels fets del 31-D acusa la policia i "El Mundo" de persecució política  

Endavant i Alerta Solidària condemnen les detencions d'independentistes mallorquins 

L'EIM denuncia la criminalització de l'independentisme a l'illa  

El ferit del 30-D a Palma era un guàrdia civil retirat que intentà agredir una manifestant

L'EIM responsabilitza a la policia espanyola dels incidents ocorreguts a la Diada de Mallorca 

3.000 persones es manifesten a Palma per demanar una terra lliure

 

 

 

Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid