Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Centenars de persones exigeixen l'absolució de Jona, encausat per la marxa del Forat de la Vergonya

Al migdia s'ha fet un acte informatiu i de suport a Jona i els encausats a l'Espai Jove la Fontana de Gràcia amb una sala plena de gom a gom. L'acte ha comptat amb la participació de Lluís Ravell, membre de la Junta de la FAVB, Enric Duran i el poeta Carles Rabassa.

Prop de tres-centes persones han exigit  aquesta tarda pels carrers cèntrics de Barcelona l'absolució de Jonathan Ivorra "Jona". La marxa ha començat a l'Arc de Triomf i ha acabat al Forat de la Vergonya amb la lectura d'un comunicat que finalitzava amb la convocatòria a una concentració davant dels jutjats de Barcelona dimarts vinent a les dotze del migdia, data que està prevista el judici. (veure fotografies)

26/02/2011 22:53 Drets i Llibertats

A l'acte del migdia,  Ravell ha fet una crida a la mobilització per aconseguir l'absolució dels encausats. A més a més, ha denunciat que l'Ajuntament els havia assegurat que es retirarien els càrrecs, i que ara es manté l'acusació particular. Ravell també ha reivindicat la Barcelona dels barris i veïns davant la ciutat la ciutat aparador.

 

jonar5 d'octubre de 2006

En un dels actes de protesta que es va organitzar contra l'especulació al Forat de la Vergonya, el 5 d'octubre de 2006, va acabar  amb enfrontaments entre policia i manifestants i dos detinguts.

Una setmana després d'aquells fets, els Mossos d'Esquadra van procedir a detenir un veí del barri de la Sagrada Família, en Jonathan Ivorra. La detenció es va produir de forma vexatòria. El van acusar de llançar coets contra la policia i li van atribuir delictes de desordres públics, danys i atemptat a l'autoritat. Negant-li tota presumpció d'innocència i trepitjant els drets més bàsics d'una societat democràtica, en Jona va ser detingut al portal de casa seva, davant la seva companya per part de quatre policies absurdament encaputxats que el van emmanillar i el van traslladar als calabossos de la comissaria de Les Corts, on el van interrogar, despullant-lo físicament i agredint-lo verbalment.
 
A mitjans de 2008 el Ministeri Fiscal sorprenia a tothom. Malgrat el mal tràngol que es va viure l'octubre de 2006, ningú (ni tan sols els advocats) podia imaginar que el Ministeri Fiscal demanaria el tancament a presó d'en Jonathan Ivorra. I no sols això, sinó que pretenen condemnar-lo fins a 8 anys de privació de llibertat i a una pena multa de més de 3000 € sota les acusacions finals de manifestació il·lícita, desordres públics i atemptat a l'autoritat. Tot, per haver-se mobilitzat al costat del veïnat de Ciutat Vella en contra de l'especulació urbanística i en favor d'una Barcelona on hi càpiga tothom.
 
{youtube}djVCaLW0dg0{/youtube} 
 

Per saber-ne més:

La campanya de solidaritat amb en Jona s'estén a tots els racons del país 

Solidaritat amb Jona a les terres de Ponent 

 
  
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  8. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  9. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
  10. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid