Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Crònica setmanal d'Euskal Herria: Felipe González i el GAL

Si no fos perquè Euskal Herria viu esdeveniments reals i tangibles es podria dir que el món està al revés. Amb tot, els bascos estan acostumats a viure en carn viva les terribles contradiccions d'un estat, l'espanyol, que es diu democràtic però que ho desmenteix dia a dia.

No ho ha dit una vegada, sinó dues. Felipe Gonzalez Márquez, president del govern espanyol durant 14 anys, ha reconegut ser la famosa X que va quedar sense aclarir del del GAL. Així, ha dit obertament que va poder donar l'autorització a una acció terrorista de gran importància en terra oficialment francesa, i que si no ho va fer va ser perquè al final va decidir una altra cosa.

16/11/2010 03:23 Internacional

El pitjor no és això, el pitjor és que els jutges de l'Audiència Nacional espanyol, tan diligents com són en altres ocasions a l'hora de citar gent als seus despatxos per acusar-los de gravíssimes imputacions, semblen no prendre nota de les paraules del sevillà i miren cap a una altra banda.

Una Audiència Nacional que ha jutjat aquests dies a una persona, Arnaldo Otegi, per l'horrible delicte de.. presentar una proposta de pau. Aquesta pau, que sembla molestar més d'un sector de la caverna espanyola, i que ja ha posat a treballar la seva maquinària mediàtica en la tasca d'intoxicar l'opinió pública.

Es difonen dates màgiques, s'anticipen decisions d'aquesta o aquella organització sense cap rigor informatiu ni contrast i es generen il·lusions sabent que com més gran sigui la il·lusió creada més gran serà la decepció, quan la falsa notícia que han anticipat no es produeixi. Aquest és el joc i la tasca dels agents intoxicadors espanyols i és un front més que cal plantar cara des de la seriositat informativa-contrainformativa i el rigor de qui no juga amb les il·lusions de tot un poble.

Un poble que es mou i que treballa des de la constància i l'anonimat. Ja s'anuncien iniciatives per exigir al govern espanyol un canvi radical en la policia penitenciària. En aquest sentit, ja són moltes les vountats que s'han fet públiques i que es materialitzaran el 8 de gener a Bilbo.

I acabem dient que encara que no surti als grans mitjans d'informació, també des Otxarkoaga, des del cor del Bilbo obrer es produeixen iniciatives perquè el futur alliberament d'Euskal Herria no sigui un mer canvi d'opressors. Els bascos no volen el capitalisme espanyol, però tampoc el basc, i ja es donen passos concrets perquè les idees del socialisme i el marxisme tinguin molt a dir en l'alliberament d'Euskal Herria.
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  7. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  8. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  9. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  10. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid