Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Judici a Alacant contra un militant d'Endavant detingut a la vaga general

Tal com avançava ahir Llibertat.cat, demà 8 d’Octubre, vigília de la Diada del País Valencià, el militant d’Endavant i afiliat a la Coordinadora Obrera Sindical ARV serà jutjat a la ciutat d’Alacant acusat de danys i coaccions per haver participat en els piquets informatius de la Vaga General del 29S i haver estat denunciat pel Corte Inglés.
 
Segons ha manifestat Endavant, la detenció i posterior judici obeeix "a la persecució policial i política contra els integrants més actius i conscients dels piquets informatius, en un intent de criminalitzar el dret de vaga, l’activitat dels piquets, i de desviar l’atenció sobre el propi èxit de la Vaga General".

07/10/2010 02:00 Drets i Llibertats

Per a l'organització de l'esquerra independentista, "amb les contínues amenaces, provocacions, pallisses i detencions que hem pogut constatar arreu dels Països Catalans s’ha intentat aiïlar els militants anticapitalistes de la resta de la classe obrera, trencant la unitat de classe i intentant fer més eficaç la repressió selectiva. No ho han aconseguit, però ho continuaran intentant en aquesta lluita que albirem llarga i dura". 

I es que, segons Endavant, resulta paradoxal que una de les més significades institucions del capitalisme espanyol, El Corte Inglés, denuncie el nostre company per danys i coaccions. Per a l’oligarquia i la pròpia justícia és més important un vidre suposadament trencat d’un aparador que el dret a sindicació, el dret a vaga o negar-se a realitzar hores extres, drets que vulnera diàriament El Corte Inglés i que aconsegueix imposar amb amenaces d’acomiadament. Qui quotidianament atempta i coacciona les treballadores és únicament el capital i El Corte Inglés."

És per això que Endavant, emplaça a la seva la militància d’Endavant a continuar el treball polític contra la crisi capitalista, la reforma laboral i els futurs i més que immediats atacs contra els drets de la classe treballadora. "És la nostra responsabilitat continuar plantant cara a les agressions de l’oligarquia i construir l’alternativa socialista als Països Catalans" afirma l'organització.

A més a més, l'organització envia una forta abraçada ala seu company, "així com a totes aquelles persones que van ser insultades, apallissades, identificades, amenaçades i detingudes durant la jornada de Vaga General a Alacant, als Països Catalans i a l’estat espanyol, i en especial als dos companys que encara romanen a la presó"

Per saber-ne més:

Jutgen tres piquets informatius de la vaga del 29-S

29-S: Orgull de classe

Els sindicats majoritaris pacten la vaga general amb l'Estat 

 

Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. Es presenta el llibre "La moguda juvenil a la Prosperitat. 1980-2000"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid