Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
TV3 condemna i acusa de terrorisme els cinc herois cubans

El telenotícies de TV3 i del 3/24 han sentenciat avui els "5 herois" cubans empresonats als Estat Units: la televisió catalana ha acusat per compte propi de "terrorisme" els cinc reus cubans. Els cubans acusats i condemnats als EEUU d'espionatge, que a Cuba són coneguts com els "Cinco héroes antiterroristas", han rebut el tractament de "terroristes" al telenotícies. La notíca s'està repetint des del migdia per diversos presentadors del telenotícies, en què s'afirmma textualment que "[Castro] també ha exigit a Washington la posada en llibertat dels anomenats cinco héroes, que compleixen condemna als Estats Units per delictes d'espionatge i terrorisme." 

31/07/2010 16:36 Comunicació

 

Els cinc cubans presos als Estats Units, coneguts a Cuba amb el nom dels Cinc herois antiterroristes i a Miami com Els cinc espies, són un grup de tres ciutadans cubans i dos d'americans que treballaven al servei del sistema d'intel.igència de la República de Cuba, que vigilaven les organitzacions anticastristes del sud de Florida per evitar els atemptats contra Cuba. Els Cinc herois van ser arrestats per l'FBI i sentenciats per espionatge i conspiració amb sentències entre els 15 anys de presó a la  cadena perpètua.

La notícia de TV3 i del 3/24 ha vulnerat de nou el codi deontològic dels periodistes, ja que ha difós per compte propi unes acusacions amb una clara intenció criminalitzadora dels cinc empresonats cartell_dels_5_heroiscubans. Un tractament periodístic molt diferent del que la televisió catalana va dedicar als als "dissidents" cubans empresonats i deportats recentment.

 

  Per saber-ne més:

Los cinco cubanos presos en los Estados Unidos

Historia y Documentación sobre los Cinco, Tiempo de Cuba, 2003-200

Nadie habla de los Cinco en EE.UU. por no desafiar a la Mafia, per Noam Chomsky, 200


Castro: "Els EUA estan darrere de les vagues de fam"

Són lliures les eleccions a Cuba?

De tot en diuen violència (quan els hi convé) 

Àngel Colom s'alinea amb Fernando Savater contra la sobirania del poble cubà

Errors bàsics del sistema cubà

De nou, la hipocresia contra Cuba 

Aixa Hevia: "Contra Cuba es practiquen totes les tècniques de manipulació informativa" 

Festa en solidaritat amb el poble cubà i contra el bloqueig de l'illa 
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  5. Qui té por de Daniel Cardona?
  6. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  7. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  8. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  9. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  10. Nous terratrèmols a la costa del Sénia en ple segellat de la Plataforma Castor
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid