Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mobilitzacions en contra d'eliminar el batxillerat a cinc instituts de Barcelona

Recordem que en un principi, el Departament d’Educació havia previst tancar el batxillerat en vuit instituts públics de la ciutat, però finalment tres d’ells han aconseguit una moratòria

Ahir, tres-cents estudiants es va manifestar al districte Nou Barris de Barcelona contra la decisió del Consorci d'Educació d'eliminar el batxillerat als instituts Collserola i Roger de Flor.

08/05/2010 18:31 Educació

Una comissió dels manifestants  es va reunir amb la regidora del districte per intentar trobar una solució al problema, ja que aquests són els dos únics instituts que queden ala barris de Canyelles i Trinitat Nova.

Dijous passat, professors, estudiants i pares de quatre instituts de Barcelona es van tancar a les seus dels centres per exigir que el curs vinent s'hi segueixi fent batxillerat. El Consorci d'Educació té previst derivar els alumnes d'aquests instituts a altres, però ells asseguren que això farà que molts abandonin els estudis. A més a més consideren que aquesta mesura perjudica greument els alumnes d'aquests centres i no té en compte l'esforç que han realitzat els seus professors per tirar endavant aquests estudis.

En un principi, el Departament d’Educació havia previst tancar el batxillerat en vuit instituts públics de la ciutat, però finalment tres d’ells han aconseguit una moratòria: durant el proper curs, podran seguir oferint els estudis de batxillerat, mentre pacten amb el Consorci d’Educació com es fa la reconversió.

Els instituts que s'han beneficiat d'aquesta moratòria són: l'IES Montjuïc, el Flos i Calcat a Nou Barris i el Miquel Tarradell de Ciutat Vella.

Però els altres cinc centres afectats no han aconseguit aquest any de pròrroga de moment.  Si no s'arriba a cap acord, dos d’ells hauran de “fusionar-se” amb altres centres i els altres dos, l’IES Collserola i el Roger de Flor, hauran de tancar sense més totes les línies que tenen de batxillerat. La “fusió” de línies de batxillerat amb altres instituts vol dir que les línies que se suprimeixen en un centre s’amplien en part en un altre de proper, perquè els alumnes puguin matricular-s’hi. 

Per saber-ne més:

Mobilitzacions contra les polítiques d'ensenyament d'Ernest Maragall i Alejandro Font de Mora Llibertat.cat

Mobilitzacions en contra d'eliminar el batxillerat a cinc instituts de Barcelona Llibertat.cat

Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  7. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  8. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  9. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
  10. La màfia castellana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid