Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els informatius de RTVV resumeixen en 36 segons els cinquanta mil folis del sumari del cas Gürtel

Ni Canal 9 ni Ràdio 9 citen a Camps i al PP Valencià i la seva relació amb la tramade corrupció

Per a la Intersindical en RTVV, la manipulació en la radiotelevisió pública té noms i cognoms. Són el del director general, José López Jaraba; el director de Ràdio Nou, Lluís Motes; la directora de TVV, Lola Johnson, i els responsables d’informatius, Maite Fernández i Juanjo Braulio. És per això que el sindicat torna a demanar la seua dimissió

08/04/2010 02:55 Comunicació

Mentre tots els mitjans de l'estat obrien amb la notícia de dimarts passat, a RTVV li sobraren 36 segons per desinformar els valencians. Ni Canal 9 ni Ràdio Nou van parlar del finançament il.legal del Partit Popular, ni de les implicacions del PP valencià, ni dels regals rebuts pel President de la Generalitat i altres càrrecs del seu govern ni tampoc de la participació de l’exdirector general d’esta empresa, Pedro García, en la trama.

CANAL 9: EL CAS GURTEL NO APAREIX NI ALS TITULARS

Canal 9 no va incloure el tema ni al sumari del migdia. Els titul.lars del dia van ser a TVV els enderrocs del Cabanyal, les xifres de l’atur, les pluges de Rio de Janeiro, la mort d’una menor a Seseña, el trànsit a Setmana Santa, el futur del cotxe elèctric, les vacances dels valencians, el futur del València a Europa i l’estàtua de Franco eixint de Capitania. Ja, a l’interior de l’informatiu, s’informava en 36 segons de l’afer centrant-lo en el presumpte enriquiment de Luis Bárcenas i en les dificultats tècniques per accedir al sumari. A la informació li seguia un únic tall de veu de la portaveu popular Soraya Sáenz de Santamaría. L’oposició no va parlar en la televisió pública valenciana.

En l’informatiu de la nit el text es va repetir amb lleugeres variacions. Canal 9 era l’únic mitjà que, a les nou de la nit, deia que encara hi havia problemes tècnics per accedir al sumari.


Posteriorment, el programa polític “DBT”, que dirigeix i presenta Lluís Motes, parlava del cas Gurtel amb frases com “70 imputados y ninguno de la Comunidad”.

RÀDIO 9: NI UNA PARAULA DEL FINANÇAMENT IRREGULAR DEL PP VALENCIÀ

A Ràdio Nou es repeteix l’esquema de Canal 9. Ni una paraula del presumpte finançament irregular del PP, ni una ratlla sobre el PP valencià o sobre els regals suposadament rebuts per Francisco Camps o altres càrrecs del seu govern. La notícia deia textualment “La informació ix amb comptagotes i, de moment, allò que ha transcendit és que l'extresorer del PP, Luís Bárcenas, pot estar implicat en el cobrament de suborns per un import d'1,3 milions d'euros”. A la notícia li seguien un tall de veu de la portaveu popular al Congrés, Soraya Sáenz de Santamaría i, com a novetat, els oients de Ràdio Nou pogueren escoltar també les paraules de José Antonio Alonso, portaveu socialista a la Cambra Baixa.

Esta és la informació que donava Ràdio Nou:

Font: Intersindical en RTVV

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2020 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid