Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els Estats Units accepten el trasllat de reus de Guantánamo

L'Administració del president nord-americà Barack Obama ha fet un pas més, malgrat que parcial i molt tímid, cap al tancament de la presó de Guantánamo. A partir d'ara es podran traslladar els presumptes terroristes empresonats al centre de detenció de la base nord-americana de Guantánamo a territoris dels Estats Units, després que la mesura hagi estat aprovada al Congrés. El Senat va aprovar aquesta mesura per 79 vots a favor i 19 en contra una setmana després que fos acceptada per la Cambra de Representants, amb 307 vots a favor i 114 en contra, i eliminava així alguns dels obstacles als quals l'Administració s'enfronta per complir el seu compromís de tancar el centre de detenció abans de gener del 2010.

22/10/2009 14:55 Internacional

La mesura, inclosa en un projecte de llei que estableix el finançament del Departament de Seguretat Interior per al present exercici fiscal amb 42.800 milions de dòlars, necessita la firma d'Obama per convertir-se en llei.

El llogater de la Casa Blanca va ordenar el tancament de la polèmica presó nord-americana en el seu segon dia en el càrrec i va donar un marge d'un any per aconseguir el seu objectiu, tot i que des d'aleshores ha hagut d'enfrontar nombrosos obstacles legals, polítics i diplomàtics. Tampoc ho va tenir fàcil al Congrés, tot i que el Partit Demòcrata controla la Cambra de Representants i el Senat. Per això des de diversos sectors valoren positivament el nou avenç, ateses les dificultats d'aprovar qualsevol reforma al Congrés. D'altres sectors, però, asseguren que no s'acabarà el malson de Guantánamo fins al seu tancament definitiu, malgrat els molts aparents avenços que es vagin anunciant.

Molts republicans s'han oposat que els presumptes terroristes retinguts a Guantánamo siguin jutjats ja que entenen que podria suposar una amenaça a la seguretat del país. Alguns fins i tot consideren que molts dels presos no mereixen protecció legal de l'administració estatunidenca i creuen que haurien de ser jutjats en tribunals militars a Guantánamo.

La proposta aprovada per la Cambra de Representants permetrà el trasllat dels presos als Estats Units només en el cas que vagin a ser jutjats en tribunals d'aquest país. A més, el Govern haurà de presentar una avaluació dels riscos i avisar amb catorze dies d'antelació.


Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. "Temps de mobilització"
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid