Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Tot a punt per a la cadena humana per la llengua a Palma

Aquest dissabte 9 de maig hi ha preparada una cadena humana organitzada per l'entitat Obra Cultural Balear. La intenció d'aquesta protesta és plantar cara a les agressions que ve patint el català els darrers mesos a les Illes Balears.

L'objeciu és fer front a les nombroses actuacions contra el català que es vénen produint contra el català a les illes els darrers mesos.  

L'entitat ha fet públic un manifest on responsabilitza al Partit Popular de qualsevol conflicte lingüístic a ses illes.

07/05/2009 19:33 Llengua

Avui s'ha donat a conèixer quin serà el programa d'aquesta mobilització, que inclourà una ballada popular, una festa infantil i un cercavila. Així mateix, el recorregut anirà des de la Plaça Espanya fins al Parlament, tot passant per diversos carrers cèntrics de Ciutat.

Des de fa molt de temps, a principis de maig l'Obra prepara una mobilització a favor de la llengua, la cultura i l'autogovern a Palma. Enguany, el format elegit és el de cadena humana, una protesta que començarà a les 18 hores i que consistirà en fer una fila de persones que anirà de la Plaça Espanya al Parlament balear. Per fer tot aquest recorregut, s'ha establert quatre punts de concentració de la gent, segons diversos criteris. Així, el gruix de la ciutadania està convocada a la Plaça Espanya, al carrer Sant Miquel és el lloc on es trobaran el més joves, a la Plaça Major hi haurà la gent provinent de la cultura popular i, finalment, a Cort és el lloc on es trobaran els infants i els nouvinguts. Al final del recorregut, al davant del Parlament, es cantarà la Balanguera i es llegirà un manifest que s'haurà passat de mà en mà des del principi de recorregut_de_la_cadena_humana_ocbla cadena, a la Plaça Espanya. 

Abans de la mobilització, però, ja hauran començat les activitats. Hi haurà un cercavila d'un centenar de persones que precedirà la cadena humana, així com una ballada popular amb els grups Música Nostra i Sarau Alcudienc a la Plaça Major i una festa infantil amb Cucorba a la Plaça de Cort.

Els motius que duen a l'Obra a organitzar una cadena humana són fer front a les nombroses actuacions contra el català que es vénen produint contra el català a les illes els darrers mesos. En aquest sentit, l'entitat ha fet públic un manifest on responsabilitza al Partit Popular de qualsevol conflicte lingüístic que es pugui produir a les illes, tot criticant aquelles actituds que posen en perill la convivència pacífica entre els ciutadans.

 

Més informació: L'OCB convoca la cadena humana per la llengua a Palma (Llibertat.cat)

Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  3. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  4. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  5. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  6. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  7. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  8. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. El moviment per l’habitatge torna a omplir Barcelona i posa la vaga general en l'agenda
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid