Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Continua la "crisi de l'aigua" a Catalunya Nord

El decret de restricció de l'ús de l'aigua a la Catalunya Nord establert el 18 de febrer de 2008 pel prefecte de Perpinyà Hugues Bousiges té vigència fins al 17 de setembre però s'hauria de mantenir més enllà de cara a la important secada que pateix el territori des del 2006. En un any el dèficit pluviomètric s'alça a un 44% a la plana del Rosselló com a la comarca del Conflent i a un 38 % a la del Vallespir, segons informa laclau.net

13/09/2008 08:50 Territori
Durant el passat mes d'agost no s'ha pogut recuperar la manca de pluja avaluada a un 80% respecte a un mes d'agost ordinari, el que genera uns nivells "molts secs" dels 3 rius l'Aglí, la Tet i el Tec, mentre les rescloses només són plenes al 30% a Caramany i a un 40% a Vinçà. Sols a la comarca de la Cerdanya, que ha rebut importants pluges aqueix estiu, s'ha pogut posar final al decret mentre que els controls sobre el regadiu continuaran a la resta de la Catalunya Nord, els contraventors sent sotmesos a una multa de 1500 € i 3000 € en cas de recidiva. Aquesta verdadera crisi de l'aigua porta des d'ara unes conseqüències inesperades com ara la collita vitícola més petita des de fa 50 anys i a canvi un cru 2008 que es preveu de qualitat excepcional.
 
Per saber-ne més: 
 
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid