Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Acte en record de Toni Roig a Palma

El cantant d'Al-Mayurqa va morir fa un any
A les 21.00 hores, Can Alcover-Espai de cultura de Palma acollirà un acte en record de Toni Roig, cantant i ànima del grup de folk Al-Mayurqa i activista cultural, coincidint amb l’aniversari de la seva mort. Els seus amics i companys han promogut l’acte, al qual prendran part Antoni Artigues, Biel Majoral, Miquel Brunet i Al-Mayurqa.  

 

 

 

30/09/2008 02:54 Cultura
Toni Roig va destacar pel seu impuls a la renovació de la música popular mallorquina. Lletrista i compositor, va destacar al llarg de la seva vida pel seu activisme a favor de la cultura d’arrel. La seva trajectòria, caracteritzada per la rebel·lia davant els poders establerts, va estar presidida per la innovació en la música folk mallorquina, on Toni Roig va introduir temes nous, lletres de marcat caràcter reivindicatiu i instruments moderns. Membre de diferents conjunts de música tradicional, entre els quals destaca Música Nostra, actualment era el líder d’Al-Mayurqa, formació de la qual era cantant, lletrista i compositor. Roig també va destacar per la seva tasca de popularització dels instruments tradicionals mallorquins. 

Toni Roig també es va implicar en l’activisme cívic, a favor de la cultura popular i dels drets nacionals del nostre poble. En aquest sentit va col·laborar activament amb nombroses iniciatives de caràcter cultural, sempre al servei del país. Impulsor de l’associació Defesta, era membre del Consell Assessor de l’Obra Cultural Balear i de la seva Comissió de Cultura Popular.
 

Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  7. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid