Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Comença el Fòrum Social per la Universitat Pública

Avui comença a Barcelona el Fòrum Social per la Universitat Pública, iniciativa sorgida de la Plataforma Mobilitzadora en Defensa de la Universitat Pública (PMDUP), espai de trobada de diferents organitzacions estudiantils -entre les quals el SEPC- i assemblees de facultat de les universitats públiques d'aquesta ciutat.

26/03/2008 01:07 Política

Aquest Fòrum, organitzat a correcuita des de la Plataforma Mobilitzadora en Defensa de la Universitat Pública, coincideix amb la Conferència de Primavera de la European University Association (EUA), on es reuniran més de 350 rectors de Universitats europees amb representants de les principals multinacionals europees per continuar implementant les polítiques que en l’àmbit universitari han d’assumir els diferents governs europeus.

Des de la PMDUP, es celebra aquest Fòrum per a deixar palès que "la majoria de la comunitat universitària i de la societat civil no ha estat convidada a participar de tot aquest procés de debat i discussió per decidir quin ha de ser el model universitari del futur".

Tornant a les activitats previstes, des de dimecres i fins dissabte es succeiran diferents xerrades i tallers que culminaran aquest dissabte amb un dinar popular i una posterior concentració i manifestació estudiantil en defensa de l'ensenyament públic. L'acte d'inauguració, previst per avui dimecres, tindrà lloc a l'aula magna de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i anirà a càrrec de Josep Ferrer (exrector de la UPC) i estudiants membres de la plataforma organitzadora.

A partir d'aleshores, les xerrades, en format de taules rodones, comptaran amb la participació de destacades persones vinculades a la comunitat educativa, com ara Rosa Canyadell o Arcadi Oliveres. Cal destacar també la presència de Miguel Urbán, estudiant madrileny, coneixedor de les lluites estudiantils catalanes i autor, entre d'altres, del llibre Mitos y realidades sobre el Proceso de Bolonia. En aquestes sessions, es repassarà els orígens de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES), la situació del procés de Bolonya i les respostes envers aquest, el debat respecte les estratègies de lluita o bé al voltant de la construcció d'un model alternatiu d'universitat pública.

Totes les activitats tindran lloc a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona (C/Montalegre, 6), situada al barceloní barri del Raval. 

 

 

Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  3. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  4. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  5. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  6. Reivindiquen a Barcelona el llegat de l'1-O en el camí cap a la independència
  7. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  8. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. El moviment per l’habitatge torna a omplir Barcelona i posa la vaga general en l'agenda
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid