Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ANB anuncia mobilitzacions pel Dret a Decidir i contra la Constitució

 La formació abertzale Acció Nacionalista Basca (ANB-EAE) ha fet una crida a participar a les manifestacions convocades per als pròxims 1 i 6 de desembre a Pamplona i a Durango, a favor de la Sobirania i del Dret a Decidir. Càrrecs electes d’ ANB-EAE dels quatre territoris del País Basc del sud han realitzat avui una roda de premsa a Pamplona amb motiu del 25 aniversari del Millorament navarrès i la proximitat del 6 de desembre, dia de la Constitució espanyola.

27/11/2007 20:59 Internacional

En nom de tots els càrrecs electes d’ANB, la regidora d’aquesta formació a Pamplona Mariné Pueyo ha recordat que la Constitució va ser rebutjada per la ciutadania basca perquè ens negava els nostres drets, la nostra sobirania i el nostre dret a decidir lliure i democràticament el nostre futur. Mariné també ha exposat que 30 anys després la Constitució continua tenint la funció de negar els nostres drets i ha denunciat  que l’Estat espanyol no acceptarà cap dret que qüestioni el marc territorial espanyol i  el fet que l’Estat es negui a acceptar  l'oportunitat de superar el marc polític que nega els drets d'Euskal Herria.

Pueyo també ha denunciat que el Millorament navarrès va néixer a l'empara de la Constitució amb l'objectiu de separar Navarra de la resta de territoris bascos. En aquest sentit també ha ressaltat Navarra té un caràcter especial perquè d'aquest territori prové el fet històric que en el passat va constituir un estat independent, vertebrant el que avui dia es coneix com Euskal Herria.

La representant d’ANB-EAE ha denunciat que durant aquests 25 anys, UPN i el PSN han utilitzat el Millorament com eina per a imposar la partició territorial i negar la paraula a la ciutadania basca, intentant que desaparegués qualsevol vestigi de la identitat basca a Navarra,  i el fet que actualment pretenen igualment blindar l'actual marc polític per perpetuar aquesta separació entre les terres basques.

 En la seva opinió, estan cometent el mateix error de fa 25 anys, imposant-nos el Millorament, que no va ser sotmès a referèndum i no té l'aval de la ciutadania navarresa. En aquest sentit, consideren imprescindible reconstruir el nostre Estat navarrès, l'únic que ha vertebrat Euskal Herria.

A partir d’aquestes exposicions, la representant abertzale ha fet una crida a secundar les manifestacions convocades per al pròxim 1 de desembre a Pamplona amb el lema Amb el Millorament, democràcia zero, i posteriorment el 6 de desembre a Durango, a favor de la sobirania i pel dret a decidir.

Font: www.gara.net

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  3. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
  10. La ruptura intergeneracional com a eina de dominació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid