Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Agapit Borràs: "El Quart Cinturó pretén consolidar un sistema de comunicacions insostenible"

L'arquitecte Agapit Borràs va remarcar ahir a la presentació del document "El Vallès sense Quart Cinturó" que aquest model d'infrastuctura "ha quedat antiquat i pretén consolidar un sistema de comunicacions insostenible, que ja comença a ser obsolet a la Unió Europea. Enriqueix a les empreses que el construeixen, però empobreix el territori". També es va fer una crida a la participació a la marxa de diumenge  entre les Franqueses i Granollers.

15/11/2007 01:33 Territori
La manifestació s'iniciarà a la plaça de l'Ajuntament de les Franqueses a les 11 del matí amb una marxa amb bicicleta i una caravana de tractors ques'afegiran al gruix de manifestants convocats a les 12 del migdia a la plaçade Jaume I (o del Lledoner) de Granollers, per seguir tots plegats en manifestació fins a la plaça de la Corona, on aproximadament a les 13.45 és llegirà el manifest i es clourà la manifestació.
 
A l'acte hi eren Toni Altaiò portaveu de la campanya, Pep Riera i Oleguer Presas.
 
Parlament d'Agapit Borràs:
Voldria fer tres reflexions.
1) Arreu d’Europa,Hi ha una bona xarxa de carreteres i a més a més hi ha autopistes.Hi ha una bona xarxa de ferrocarrils i a més a més hi ha el tren d’alta velocitat.Però a l’Estat espanyol això funciona al revés i damunt d’una xarxa precària de carreteresi de ferrocarrils, l’Estat aboca les inversions en autopistes, autovies i en el tren d’alta velocitat.

2) A Catalunya el sistema urbà és feble i continua fragmentat en 946 municipis, i aixó dificulta molt i molt la modernització del pais.El sistema d’espais no urbanitzats, és fràgil. Més enllà dels parcs naturals i zones amb pendent superiors al 20 %, a les zones planeres, els boscos, prats i conreus, sembla queestiguin a precari i que els pagesos s’hagin d’examinar cada dia per demostrar que volentreballar la terra.
 
Però el sistema viari és rendible per a les empreses constructores que hi fan el seu negoci amb mil·lions de m3 de formigó. I de mica en mica es quadricula el territori i allò que es quadricula, amb el temps s’acaba omplint.La mobilitat entre la primera i segona corona metropolitana demana actuacions més integradores i imaginatives que possibilitin la connexió dels usuaris a un transport públicmodèlic sobre el territori.
 

3) Nosaltres estem per la modernització del pais, de Catalunya I ja n’estem tips de la demagògia barata que diu que el pulmó de l’àrea metropolitana i de Catalunya necessita el Quart Cinturó com el pa que es menja.Hem de recordar que la Carta de Leipzig, redactada ara fa sis mesos, el maig de 2007, pels ministres de la Unió Europea, sobre Ciutats Europees Sostenibles, considera la mobilitat com un dels problemes majors i proposa potenciar el transport públic, coordinatamb les xarxes interurbanes, amb els models urbans, així com amb les infrastructures per a vianants i bicicletes en els seus desplaçaments.
 
La Unió Eurpea aposta clarament pel canvi de model, amb conseqüències directes per lacultura del vehicle privat i apostant per l’eficiència energètica Us posaré un exemple ben proper, a França, Nicolas Zarkozy, que presideix un governconservador, ha posat fre al trinomi: autopistes, cotxes i transport per carretera.Seguint referents d’altres països europeus com Austria i Suïssa, el govern francès proposa un gran acord polític per:
 
- aturar i no augmentar el nombre i capacitat de les autopistes
- potenciar la xarxa de ferrocarrils
- potenciar la xarxa de tramvies amb 1.500 kmts, contra els 329 existents, i
- prohibir el transport de mercaderies per carretera i portar-les amb tren.
 
Aquests si que són indicadors d’una modernitat molt més sòlida. El model del Quart CInturó ha quedat antiquat i pretén consolidar un sistema decomunicacions insostenible, que ja comença a ser obsolet a la Unió Europea.Enriqueix a les empreses que el construeixen, però empobreix el territori.
 
Sí a una nova cultura del territori! No al Quart Cinturó!
 
PERSONES DEL VALLÈS QUE CONVIDEN A TOTHOM A PARTICIPAR A LA MANIFESTACIÓ DEL
18 DE NOVEMBRE DEL 2007 “EL VALLÈS SENSE QUART CINTURÓ”

Amadeu Barbany (Comerciant)
Agapit Borràs (Arquitecte i Urbanista)
Josep Cardús (Mossèn de Corró d’Amunt i Marata)
Joaquim Cassà (Coordinador Comarcal Unió de Pagesos)
Antoni Comella (Ceramista)
Agustí Corominas (Cineasta)
Toni Cuesta (Músic)
Jordi Cuixart (empresari)
Jaume Dantí (Historador)
Joan Carles Doval (Editor discogràfic)
Marc Freixa (Ambientòleg)
Joan Garriga (Historiador)
Josep Gassó (Mossèn de Corró d’Avall)
Oriol Guinart (Geòleg)
MagdalenaJimenez (Pintora)
Miquel Llach (Dissenyador)
Pep Mogas (Artista)
Santi Montagut (Periodista)
Vanda Mota (Artista)
Roser Nadal, (Ceramista)
Eduard Navarro (Historiador)
Armand Parellada (Músic)
Montserrat Ponsa (Periodista)
Oleguer Presas (Futbolista)
Rosa Pruna (Presidenta d’ASAJA)
Martí Pujadas (Politòleg)
Vicenç Relats (Periodista)
Jordi Ribó (Fotògraf)
Pep Riera (Pagès)
Vicenç Sáez (Productor cultural)
Noel Tatú (Artista)
Joan Vallicrosa (Mossèn de Llerona)
Vicenç Viaplana (Artista)
 
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2020 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid