Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Denúncies contra un capità de la Guardia Civil a Mallorca.

30.08.07 Saïda Saddouki, vexada dies enrere per la Guardia Civil per parlar en català, ha presentat una denúncia contra dos agents d'aquest cos militar amb el suport de l'Obra Cultural Balear (OCB). Els fets transcorregueren els passats 16 i 17 d'agost, a la caserna del carrer Manuel Azaña de Mallorca, quan la denunciant hi acudia per motius de feina.

30/08/2007 17:00 Cultura

Saïda, intèrpret i traductora de tamazig i àrab al castellà, acudia a una visita amb el capità de la caserna d'aquest cos militar espanyol, amb el qual tenia aparaulada una feina. El primer dia, la denunciant no pogué entrar al recinte pel fet de dirigir-se en català a l'agent de Guàrdia aguantant burles i coaccions. Al dia següent, Saïda Saddouki es trobà amb el mateix problema, i un cop aconseguí reunir-se amb el capità Bartolomé, es troba amb noves vexacions que acabaren amb la pèrdua de la feina que havia aparaulat.

Al llarg d'aquests incidents, la traductora fou titllada d'estrangera i de "mora catalanista" o hagué de sentir expressions com ara que el català no era una llengua oficial a les Illes Balears, que el català no "existia" i que era un "invent" o bé que hauria de saber que la Guardia Civil "odiava" aquest idioma. I per descomptat, també fou increpada amb un "háblame en cristiano".

El cas es troba en mans dels advocats tal com han fet públic la denunciant i Tomeu Martí, portaveu de l'OCB. 


 

 

 

 

 

Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  9. 13 anys sense en Toni Lecha
  10. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid