Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1238 Jaume I el Conqueridor entra a la ciutat de València amb el seu exèrcit

1238 Jaume I el Conqueridor entra a la ciutat de València acompanyat d'una host catalano-aragonesa.

09/10/1238 Tal dia com avui
1238 Jaume I el Conqueridor entra a la ciutat de València amb el seu exèrcit 1238 Jaume I el Conqueridor entra a la ciutat de València amb el seu exèrcit

El 9 d’octubre de 1238 el rei Jaume I entrava a la ciutat de València amb la senyera de les quatre barres, que també esdevindria la bandera del País Valencià. Posteriorment foren incorporades Cullera,1240; la serra d’Espadà ,1242; Alzira,1243; Dènia i Xàtiva, 1244; i Bihar, 1245. També el Regne de Múrcia fou conquerit per Jaume I.

El 1238, tropes catalanes i aragoneses entraren a la ciutat de València, que depenia del califa de Bagdad al-Mustansir Billah. La conquesta de les darreres places originà una topada amb Alfons X de Castella, que pretenia conquerir Xàtiva. Però hi renuncià després de signar el tractat d'Almizra (1244), segons el qual Jaume I cedia a Castella la conquesta de Múrcia. El regne de València van ser repoblat per catalans i aragonesos: els primers van ocupar preferentment les comarques del litoral, que ara són de parla catalana, i els segons van ocupar preferentment les comarques interiors, inicialment de parla aragonesa i avui de parla castellana. La conquesta és celebrada a la ciutat de València el 9 d'octubre des del temps de Ramon Muntaner fins avui dia, per imitació de la Festa mallorquina.

Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  6. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  7. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  8. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  9. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid