Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1985 Els serveis secrets francesos destrueixen el Rainbow Warrior amb una bomba

Atemptat dels serveis secrets francesos contra el vaixell Rainbow Warrior de Greenpeace, en què mor un fotògraf luso-holandès

10/07/1985 Tal dia com avui

El Rainbow Warrior (en català, Guerrer de l'Arc de Sant Martí) era el vaixell insígnia de l'organització no governamental internacional Greenpeace. Va ser construït a Aberdeen, Escòcia el 1955 i inicialment va ser utilitzat pel ministeri d'agricultura britànic com a vaixell d'investigacions. Més endavant es va convertir en vaixell de pesca al mar del Nord fins a la seva adquisició per Greenpeace el 1978. El seu nom prové d'una antiga profecia dels nadius d'Amèrica del Nord segons la qual:

Arribarà un temps en el que la Terra emmalaltirà i, quan això passi, els indígenes recobraran el seu esperit i reuniran persones de totes les nacions, colors i creences, ells creuran en els actes i no en les paraules. Ells treballaran per guarir la Terra... ells seran coneguts com els "Guerrers de l'Arc de Sant Martí".

El Rainbow Warrior era utilitzat com a vaixell de suport per a les manifestacions i investigacions organitzades per Greenpeace contra diferents activitats realitzades per diferents països contràries a la salvaguarda de l'ambient i de les espècies marines.

El vaixell va ser enfonsat amb explosius pels serveis secrets francesos el 1985 per evitar una protesta en contra de les proves nuclears que realitzaria França a l'Atol de Moruroa, a l'oceà Pacífic sud. A l'atemptat va morir el fotògraf luso-holandès Fernando Pereia . El vaixell va ser reflotat, però les avaries eren de tal magnitud que van fer impossible la seva reparació, de manera que va ser transportat el 1987 cap a les illes Cavalli on va ser enfonsat per a contribuir com a santuari de fauna marina. Greenpeace, però, va nomenar amb el mateix nom el seu nou vaixell insígnia.

Cronologia de l'enfonsament del Rainbow Warrior (Wiquipèdia)

Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  9. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid