Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1789 S'inicien els alderulls coneguts com el "rebombori del pa" a Barcelona

1789 S'inicien els alderulls coneguts com el "rebombori del pa" a Barcelona

12/02/1789 Tal dia com avui

Els "rebomboris del pa", "revoltes del pa" o motí del pa de 1789 a Barcelona i altres ciutats de Catalunya com Mataró, Vic o Sabadell van ser comunes a l'Europa moderna fins al segle XIX. Aquestes es produïen a partir d'una crisi de subsistències ocasionada per les males collites i que provocaven un augment en el preu del pa.

En aquesta època el pa representava una part important de la dieta popular. Quan els proveïdors augmentaven els preus dels productes quotidians, i particularment del pa, la població se sentia amb el dret moral a rebel·lar-se.

Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  3. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  6. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  7. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  8. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  9. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  10. Arran torna a fer caure, per tercera vegada, el Toro d’Osborne de Tavernes de la Valldigna
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid